Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Program, appar & tjänster

Importera från mac till Iphone ?

2016-03-21 21:25 #0 av: [candy_suki]

Jag undrar hur man importera bilder från datorn (finder) till iphone? Förutom att man använda itunes eller iphoto. 

Hjälp! 

Anmäl
2016-03-22 10:32 #1 av: Niklas

Det kan du. Om du aktiverar AirDrop i din iPhone kan du dra bilderna till iPhone i Finder på Macen.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-03-22 16:55 #2 av: [candy_suki]

#1 Jo, det har jag testat förstås men min datorn hitta ingen ''airdrop'' i närheten så jag vet inte hur jag ska  göra. 

Anmäl
2016-03-22 16:59 #3 av: Niklas

#2: Kolla inställningarna för AirDrop i iPhone. Se till att den är inställt på att ta emot.

Anmäl
2016-03-22 18:04 #4 av: [candy_suki]

#3 Jag hittar inte airdrop på inställning men dra jag från nedre delen av mobilen hittar jag airdrop.

Trycker på ''Alla'' men det syns fortfarande inte för min datorn :/ 

Anmäl
2016-03-23 00:47 #5 av: adress

Så här skriver Apple idag om att flytta bilder melian OSX och IOS. Skall inte vara. några ptoblen - och var det inte helier. Gick fort och smärtfritt.
" Bilder
Ta en stillbild från Live Photos genom att välja Duplicera från Dela-fliken, och sedan välja Duplicera som stillbild.
Nedladdning av fullstora bilder från Icloud Bildbibliotek ska nu gå snabbare.
Dela Live Photos mellan IOS och OS X genom Airdrop och Meddelanden.

Anmäl
2016-03-23 04:02 #6 av: Niklas

#4: Är iPhone och Mac anslutna till samma trådlösa nätverk?

Anmäl
2016-03-23 23:12 #7 av: adress

Är AirDrop aktiverat på din dator. I så fall är det nätverket som spökar. Kolla wi-fi på dator och iPhone/iPad - så dom är anslutna till samma som Niklas skrev.
Skall fungera - och fungerar bra och snabbt.

Anmäl
2016-03-25 12:28 #8 av: [candy_suki]

#6 #7 Det är kopplat till samma nätverk så :/

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.