Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1836 ggr
[candy_suki]
3/21/16, 9:25 PM

Importera från mac till Iphone ?

Jag undrar hur man importera bilder från datorn (finder) till iphone? Förutom att man använda itunes eller iphoto. 

Hjälp!

Annons:
Niklas
3/22/16, 10:32 AM
#1

Det kan du. Om du aktiverar AirDrop i din iPhone kan du dra bilderna till iPhone i Finder på Macen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[candy_suki]
3/22/16, 4:55 PM
#2

#1 Jo, det har jag testat förstås men min datorn hitta ingen ''airdrop'' i närheten så jag vet inte hur jag ska  göra.

Niklas
3/22/16, 4:59 PM
#3

#2: Kolla inställningarna för AirDrop i iPhone. Se till att den är inställt på att ta emot.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[candy_suki]
3/22/16, 6:04 PM
#4

#3 Jag hittar inte airdrop på inställning men dra jag från nedre delen av mobilen hittar jag airdrop.

Trycker på ''Alla'' men det syns fortfarande inte för min datorn :/

adress
3/23/16, 12:47 AM
#5

Så här skriver Apple idag om att flytta bilder melian OSX och IOS. Skall inte vara. några ptoblen - och var det inte helier. Gick fort och smärtfritt. " Bilder Ta en stillbild från Live Photos genom att välja Duplicera från Dela-fliken, och sedan välja Duplicera som stillbild. Nedladdning av fullstora bilder från Icloud Bildbibliotek ska nu gå snabbare. Dela Live Photos mellan IOS och OS X genom Airdrop och Meddelanden.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
3/23/16, 4:02 AM
#6

#4: Är iPhone och Mac anslutna till samma trådlösa nätverk?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
3/23/16, 11:12 PM
#7

#4 Är AirDrop aktiverat på din dator. I så fall är det nätverket som spökar. Kolla wi-fi på dator och iPhone/iPad - så dom är anslutna till samma som Niklas skrev. Skall fungera - och fungerar bra och snabbt.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[candy_suki]
3/25/16, 12:28 PM
#8

#6 #7 Det är kopplat till samma nätverk så :/

Zpookey
5/9/16, 11:07 AM
#9

Det är bara nyare Macar och iPhones som kan prata med varandra med Airdrop och de behöver inte vara i samma nätverk. Airdrop är nätverksoberoende men wifi måste vara aktiverat på enheterna.
Men som sagt, äldre Macar klarar bara av att prata med andra Macar och inte med iPhones så man måste ha nyare modeller av både dator och telefon för att Airdrop mellan macOS och iOS ska fungera.

Upp till toppen
Annons: