Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
macOS

Kortkommando som ansluter till trådlöst nät i OS X?

2016-04-23 09:22 #0 av: Niklas

Jag kan ansluta till ett trådlöst nätverk genom att klicka på ikonen i menyraden och välja ett nät. Går det att skapa ett kortkommando (Cmd + någonting) som gör samma sak utan att använda muspekaren?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök Apple Watch iFokus.

Anmäl
2016-04-23 10:05 #1 av: [Jens]

Det känner jag inte till att det finns, tyvärr.

// Medarbetare på AkvariefiskiPhoneiPad, MAC och Hörselskadade.

Anmäl
2016-04-23 13:53 #2 av: Niklas

Jag hittade en lösning med Ett terminalkommando. Tyvärr insåg jag att det inte löste problemet. Jag skulle behöva något som kollar om Macen är ansluten till det trådlösa nätet och annars ansluter.

Anmäl
2016-04-23 14:28 #3 av: [Jens]

http://www.proposedsolution.com/solutions/wireless-connection-does-not-connect-automatically-after-sleep-or-restart/

https://discussions.apple.com/thread/2200199?start=0&tstart=0

Anmäl
2016-04-23 20:30 #4 av: Niklas

Tyvärr ingen skillnad.

Anmäl
2016-04-23 20:57 #5 av: [Jens]

Okej. 

Anmäl
2016-04-24 16:03 #6 av: adress

Varför fungerar inte det val som finns. Antingen manuellt eller som i mitt fall på skärmbilden - Automatiskt. Fungerar alltid för mig. Både Wifi och Ethernet.

Anmäl
2016-04-24 20:47 #7 av: Niklas

#6: Vet inte. Det är det om är grundproblemet men eftersom jag inte har kunnat lösa det försöker jag hitta en omväg.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.