Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (1) Senaste inläggen

macOS Program, appar & tjänster Hårdvara Tillbehör Apple TV Nyheter Tips Apple Övrigt Om iFokus & sajten
Program, appar & tjänster

Uppdatera Appar?

2016-05-09 09:27 #0 av: Victoriastel

Jag behöver hjälp med att uppdatera pages, numbers , keynote m.m

När jag startade upp min MacBook Air använde jag mig utav min systers Apple-Id. Nu har jag eget, men kan nu inte uppdatera dessa appar för att de står på min systers apple id.

När jag trycker på uppdatera alla appar kommer det upp "Logga in för att hämta från App Store" och då kommer min systers Apple-Id namn upp, och jag ska skriva i lösenordet. Och när jag gör det kommer det upp att "Uppdateringen är inte tillgängligt för detta Apple-Id"

Men hur ska jag få över apparna på mitt Apple-Id?

Anmäl
2016-05-09 10:34 #1 av: Zpookey

Avinstallera apparna och logga in med ditt eget konto och installera dom på nytt.
Alternativt kan du logga in på ditt konto och söka upp apparna och installera dom.
Är dock lite osäker på ifall du får dubbletter ifall du inte avinstallerar först.

Anmäl
2016-05-09 11:25 #2 av: adress

Alternativet är ju " familjedelning". Men i ditt fall tror jag att logga in med dit Apple-ID och ladda hem programmen igen. Tror inte du får dubbletter eftersom programmen är knutna till Apple-ID.

Anmäl
2016-05-10 15:15 #3 av: adress

Lyckades du med apparna ?

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.