Annons:
Etiketttips
Läst 2298 ggr
signemo
6/28/16, 8:32 PM

Icloude

Kan inget om icloude.  Jag har förstått att man kan spara foton säkerhetskopia  på den. Men kan man spara ex. word mappar, eller andra mappar man har i sin utforskare eller finder separat o gå o titta på filerna som finns i dessa. Kan man spara ner någon man har i sin windows del av macdatorn

Var rädda om varandra

Annons:
[Jens]
6/28/16, 8:48 PM
#1

spara sin windows del i macdatorn? Pratar du om att du kör att program i macdatorn virtuellt som t ex vmware? Dessa program eller filer som finns i vmware kan du inte spara i molnet om du inte lägger dem där manuellt. Mitt förslag är att du använder dig av ett annat moln i vmware som t ex dropbox.

foton, word, excel och sådant som du kör via mac-datorn kan du spara i molnet och det finner du under inställningar.

signemo
6/28/16, 9:39 PM
#2

Okej. jo jag kör windows genom wmware..  Behöver det för bra skatte o bokslutsprogram, släktforskningsprogram o bokförigsprogram.  och en del annat. Som jag nu sparar på externs hårddisk upptill datorn.  Men då menar du att jag  skall använda  iclude för Mac filer o dropbox för windows.

Eller kan jag manuellt spara de viktigaste av  windowsfilerna manuellt i icloude

Var rädda om varandra

[Jens]
6/29/16, 1:19 PM
#3

Ja om du har tillräckligt med utrymme på molnet men om du har en extern hdd så tycker jag det borde räcka med det för allt som du har i datorn oavsett operativsystem.

signemo
6/29/16, 11:01 PM
#4

JA visst, men alltid bra att försöka lära sig hur saker o ting funkar. 🙂

Var rädda om varandra

[Jens]
6/30/16, 7:19 PM
#5

Absolut 🙂

Zpookey
7/5/16, 3:44 PM
#6

#0
Svar Ja.

Du kan spara alla typer av filer i din iCloud precis som du kan göra med DropBox, OneDrive eller Google Drive. Du väljer den varianten som passar dig bäst.

Så du kan spara dina backuper i iCloudmappen på datorn så synkas de upp i molnet.
Det betyder inte att din dator läser filen från iCloud, utan filerna läses från datorn.
iCloud lägger bara en kopia i molnet.
Så om din dator kraschar så ansluter du bara iCloud, dropbox (eller whatever) till en ny dator och filerna hämtas ner från molnet och en lokal kopia läggs på din nya dator.

Du ska dock inte lägga hela program i iCloud (eller dropbox för den delen) utan bara filer.

Och du hämtar iCloudklienten till Windows här.
https://support.apple.com/sv-se/HT204283

Vad gäller mängden du kan spara så är priserna dessa:
5GB - 0 kr/mån
50GB - 9:-/mån
200GB - 29:-/mån
1TB - 89:-/mån

Annons:
signemo
7/5/16, 7:25 PM
#7

Tack snälla för infon.

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: