Annons:
Etikettmacos
Läst 1582 ggr
Niklas
2016-09-21 07:25

Apple har släppt macOS Sierra

Det finns att hämta gratis i Mac App Store. Glöm inte att säkerhetskopiera Macen innan du installerar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
[Jens]
2016-09-21 15:58
#1

Jag slängde in det i min bärbara för att testa i morse innan jag åkte till jobbet så jag har inte hunnit testa det ännu. Har hört mycket negativt om systemet att det är buggigt så jag vill avvakta att lägga in det i de andra datorerna innan jag vet hur buggigt det är.
Hade ju problem med El Capitan så jag vill inte ha samma start med denna ;)

christerclaesson
2016-09-22 11:55
#2

Laddade in det sent i tisdags kväll. Tog lite tid men fungerade perfekt direkt.

Som vanlig användare kan jag inte se några stora förändringar, ja det skulle väl vara Siri då som tillkommit. Har dock inte någon större användning av henne. Däremot verkar systemet vara väldigt slimmat då jag fått rejält mer utrymme på min hårddisk.

adress
2016-09-22 12:01
#3

Har laddat hen iOS till min iPad och nya iPhone 7. Vad gäller Sierra avvaktar jag någon/några veckor. Vill vara säker på att alla viktiga program fungerar med nya versionen macOS. På iPad har jag problem med Safari ( av alla program) som kraschar direkt efter star. Har inte löst det ännu - så det blir Chrome och Firefox så länge. Har aldrig - sedan begynnelsen - haft problem med Safari av alla Apple program.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2016-09-22 15:09
#4

Jag startade uppgraderingen innan vi åkte till dagis. När jag kom tillbaka var det klart. :-) Praktiskt att bärbara Macen låser upp sig själv när jag har Apple Watch på mig.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2016-09-22 16:42
#5

Jag upplever dock att safari fryser till lite grann men för övrigt har det funkat bra hittills . Jag kommer dock inte installera det ännu på de andra datorerna. Siri är meningslös för hon förstår inte mig alls =)

adress
2016-09-24 22:27
#6

Om det är så stor/största uppdateringen Apple haft på många år - är risken ännu större att vissa äldre program slutat att fungera. Är det då program som är viktiga för en själv - är det bättre att tänka efter före - och avvakta lite. Sådana uppgifter brukar dyka upp ganska snart på olika forum. Finns ju även webbsidor som lägger upp dessa fakta. Fungerar med macOS Sierra - eller inte. Har ingen adress i minnet just nu - någon annan kanske har ?

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
[Jens]
2016-09-25 08:31
#7

Jag vet inte om någon speciell sida men jag har hittat en lista som visar några program som inte funkar så bra i Sierra:

• Adobe CS5 och CS6

• Busycal

• Caffeine

• Disk Warrior

• Final Draft 9

• Karabiner

• Macfusion

• Onyx

• Rapidweaver 7

• Screenflow (5 och 6)

• Sonos Desktop

• Textexpander

• Vmware Fusion 8

adress
2016-09-27 11:46
#8

#7 Misstänkte ett par av dom. Klarar mig utan i alla fall. Har dock kört Entourage från Microsoft som e-postprogram i säkert 12 år. Har fungerat hittills under alla uppdateringar genom åren - men har inte fått bekräftat vad gäller Sierra. Vill inte gärna byta till Mail på Sierra. När det gäller iOS är det gmail som gäller på alla enheter. Skulle kunna ha det på mac också - men jobbar med dom på olika sätt. Har även ett par egna .se domäner på Entourage klienten. Lär väl komma besked så småningom om den är kompatibel med Sierra. Till dess avvaktar jag snällt.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2016-09-27 16:49
#9

Ja, man har olika epost-klienter och själv föredrar jag mail för jag tycker om programmet. 🙂

MagArne
2016-09-28 09:46
#10

#8 Jag torde att Entourage var PowerPC och krävde Rosetta och att 10.6 (Snow Leopard) var nyaste operativt som fungerade?

Upp till toppen
Annons: