Annons:
Etiketttips
Läst 932 ggr
pillan33
9/23/16, 3:02 PM

MacBook Pro vs Air?

Ska göra ett kort inlägg.
Står i valet och kvalet om vilken jag ska välja.

Vad skulle ni säga är för och nackdelar med båda? Vad fick er att välja det ni har?

Om man endast jämför vikt, är Pro så mycket tyngre att man stör sig på det? När jag reser så vill jag kunna ha med datorn utan att det känns som att den väger massor. Just nu har jag en tung lenovo ThinkPad  som jag helst inte tar med mig någonstans.

Annons:
Niklas
9/23/16, 3:43 PM
#1

Det är lättare att ge råd om du berättar lite om hur du tänker använda datorn också. Viktskillnaden är inte så stor om du inte jämför med 13-tums MacBook Air. En stor fördel med Pro är att den har retinaskärm. Det tycker jag är väldigt skönt för ögonen. Nackdelen är att det kostar mer. Vad väger din Thinkpad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

eeriksson65
9/25/16, 9:07 AM
#2

Jag skulle hellre vilja välja en macbook pro då, Den har flera uttag och olika uttag, sedan vet jag inte riktigt mer om en större skillnad.

❤️

kae
10/3/16, 8:49 PM
#3

Undrar också detta! Men det går nog inte att säga vilken som är  "bäst" om man inte vet vad man ska använda den till. Jag har haft en MacBook Air i drygt fyra år nu, och jag är jättenöjd med den. Förutom lite slitage utanpå själva datorn och att fläkten går på lättare samt att den kanske är lite, lite långsammare än innan så tycker jag att den fortfarande är lika bra. Känns som att "pro" är lite mer anpassad för att klara mer, typ om du ska spela eller jobba mycket med redigering medan Air passar en "vanlig" användare mer som kanske bara surfar och kollar Youtube typ. Kan iaf säga att min 13'' Air är riktigt lätt att ta med sig iaf!

Edit: glömde att nämna att batteritiden sänks markant. Ett fulladdat batteri räcker mig ca 2 timmar nu, och innan var det kanske 2-3 gånger längre.

Niklas
10/4/16, 10:57 AM
#4

Jag använder MacBook Air från 2013 till bildredigering och allt möjligt annat. Det fungerar bra. Den har 8 Gb RAM-minne och det är viktigt att ha så mycket som möjligt för bildredigering och många andra uppgifter.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: