Annons:
Etikettövrigt
Läst 1484 ggr
Ribessa
12/7/16, 4:54 PM

Läsa in bilder från minneskort

Halloj! Jag har alltid laddat in bilder från min kamera genom att sätta in minneskortet i datorn, och när jag laddade in dem i min gamla PC så raderade jag dem jag fört över, och då var de borta från kortet. Nu efter jag skattat Mac, så ligger de kvar, eller inte "kvar kvar" men nu måste min dator först gå igenom och läsa in "redan importerade bilder" och därefter de som faktiskt ligger på kortet. Otroligt störigt?! Plus att jag KAN nu hitta alla dessa bilder i min kamera om jag bläddrar bakåt. Inte framåt, men bakåt. Otroligt konstigt och riktigt störigt. Vad kan detta bero på, och vad kan jag göra åt det?

Annons:
Niklas
12/8/16, 9:42 AM
#1

Använder du Bildinsamling för att föra över bilderna till Macen från minneskortet?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ribessa
12/8/16, 11:59 AM
#2

#2 - Vad är detta bildinsamling? :)

MagArne
12/8/16, 12:41 PM
#3

Jag rekommenderar dig att formatera minneskortet i kameran efter du har importerat bilderna till datorn.

Sen ser du till att köra TimeMachine på datorn till en extern hårddisk så du har backup på alla bilderna och resten av datorns innehåll.

Niklas
12/8/16, 1:46 PM
#4

#2: Bildinsamling är ett program som ingår i macOS och som du kan använda för att importera bilder från exempelvis minneskort.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: