Program, appar & tjänster

Imovie trasigt?

2017-02-24 10:43 #0 av: axa

Igår dog imovie-programmet ned. Helt plötsligt när jag arbetade i det så bara slocknade det och upp kommer en ruta med massor av siffror, bokstäver, information och sådant. Problemet är att jag verkligen måste använda programmet.  Precis innan det dog ner så "tappade" programmet bort filerna jag höll på med... Dvs, de blev osynligbara och svarta.

Finns det något jag kan göra själv? Har startat om datorn x antal gånger och försökt öppna programmet gång på gång.

Anmäl
2017-02-24 10:50 #1 av: Niklas

Var det iMovie eller datorn som kraschade? Kunde du fortsätta i andra program direkt eller måste du starta om datorn?

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-02-24 10:53 #2 av: axa

Endast Imovie, allt annat fungerar som det ska.

Anmäl
2017-02-24 10:54 #3 av: Niklas

Jag skulle prova att installera om iMovie.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-02-24 10:55 #4 av: axa

Kommer alla mina filer som redan finns där att försvinna?

Anmäl
2017-02-24 11:03 #5 av: [EM L]

#4 Hm... Tror att det kommer att göra det.

                                                    Ha det bra!

                                  http://emlearn.blogg.se/?tmp=578743

                   Bloggen som handlar om Livet, Puberteten och Djur!

Anmäl
2017-02-24 11:20 #6 av: Niklas

Gör en säkerhetskopia, men jag tror inte att de kommer att försvinna för de brukar ligga i en annan mapp än programmet. Vanligtvis i Filmer.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-02-24 16:13 #7 av: axa

#6 Okej, hur går man tillväga för att säkerhetskopiera?

Anmäl
2017-02-24 19:39 #8 av: Niklas

Jag tycker att det enklaste är att använda Time Machine. Det finns med i macOS. Titta bland dina program.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Besök iPad for Work om du vill använda iPad på riktigt.

Anmäl
2017-02-25 23:53 #9 av: axa

Vad underlättande! Visade sig att jag enbart behövde uppdatera programmet när jag testade det. Men tack så mycket för hjälpen! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.