Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 2102 ggr
[Zofiaz]
2017-04-24 16:34

Slutför ändring av lösenkod

Hejsan, visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men hoppas att detta fungerar.

Har ett litet problem med min MacBook Air, i docen finns det en liten notis på inställningarna, alltså en etta. Klickar på inställningarna och kommer direkt till inställningarna för iCloud. Följande meddelande står: 

"Slutför ändringen av din lösenkod

Din lösenkod skyddar även mot åtkomst till data som har lagrats i iCloud. Om du vill fortsätta att ändra lösenkoden anger du din nya lösenkod i Inställningar medan du är ansluten till internet."

Saken är den att jag inte alls varit ute efter att byta lösenkod utan detta är något som poppade upp idag. Klickar på knappen bredvid som det står fortsätt på, då kommer samma meddelande upp fast i en liten ruta. Har alternativen "Avbryt" och "Slutför ändringen av din lösenkod", oavsett vad jag klickar på så händer absolut ingenting.

Så vad är det egentligen datorn vill att jag ska göra? 🤔

Annons:
Niklas
2017-04-25 06:38
#1

Om du inte bar bett om någon uppdatering av lösenkod tycker jag inte att du ska göra det. Har du något virusprogram? Kan du lägga in en skärmdump av meddelandet är?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Zofiaz]
2017-04-25 08:57
#2

Tror inte jag har något virusprogram installerat, det enda jag använder datorn är i princip bara kodning och dokumentskrivning, därav att jag inte installerat något.

Niklas
2017-04-26 13:18
#3

Prova att installera exempelvis Avast Antivirus och se om det hittar något. Det är gratis. https://www.avast.com/sv-se/


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Zofiaz]
2017-04-27 13:59
#4

Hittade inget virus eller konstiga filer 🤔

Niklas
2017-05-02 11:35
#5

Bra. Gör ett lösenordsbyte så att du är säker på att ingen annan kan ha det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: