Annons:
Etikettövrigt
Läst 3536 ggr
Solrosen23
2017-05-13 18:16

Extern hårddisk

Hej, jag har massa bilder på min externa hårddisk och jag vill radera några av dem därifrån. Men när jag ska radera bilderna står det "objektet kan inte flyttas till papperskorgen eftersom det inte får raderas". Vissa bilder har också ett litet grått lås i det vänstra nedersta hörnet. Vad betyder det och hur raderar jag bilder? Tack på förhand!

Annons:
Solrosen23
2017-05-13 18:19
#1

Jag kan bara radera bilder när den är kopplad till en PC, men inte när den är kopplad till min Mac.

Niklas
2017-05-13 19:53
#2

Det beror nog på vilket filsystem den använder. Mac kan inte läsa och skriva till alla filsystem som Windows kan, och vice versa.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
2017-05-24 13:47
#3

#0
En dum fråga….har du bilderna på något annat ställe än din externa hårddisk?
Allt som oftast träffar jag på kunder som lägger alla sina bilder och viktiga dokument på en extern hårddisk. En extern hårddisk är inte säkrare än hårddisken som sitter i datorn. Har man bara sina dokument på den externa hårddisken och den går sönder så är man rätt rökt om man inte vill betala 10000:- och uppåt för att få tillbaka dom. Bara ett tips.

Bättre är att ha bilderna och viktiga dokument på datorn och sedan göra backup på hela datorn till en extern hårddisk. På så sätt så har man de viktiga sakerna på dubbla ställen.

Upp till toppen
Annons: