Annons:
Etikettmacos
Läst 1447 ggr
Annikabj
2017-07-01 19:26

Importera foton till macbook air sierra

Hej!

Hjälp! Jag försöker importera foton från min Nikons minneskort till macbook air.  Jag kan hur lätt som helst markera ett enda foto eller alla.  Men när jag endast vill markera några foton stöter jag på problem. Det går inte att göra på något vettigt sätt. Finns bara ett sätt och det är att sitta och klicka på varje enskilt foto medan jag håller ner shift eller ctrl. Nu senast handlade det om ca 700 foton och det går ju inte att klicka på varje enskilt. När jag markerar första fotot i gruppen och sedan flyttar marören till sista fotot i gruppen, håller ner shift och klickar så borde alla mellanliggande foton markeras. Men det händer ingenting!! Nu hör det kanske till saken att jag inte vill använda fotoappen i macen. Utan jag vill föra över bilderna till den externa hårddisken.  

Jag blir jätteglad om någon kan berätta vad jag ska göra! Här håller jag på att bli störtfrustrerad!

Hälsningar Annika

Annons:
Niklas
2017-07-01 23:46
#1

I vilket program försöker du markera bilderna, Finder?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annikabj
2017-07-02 14:39
#2

Hej Niklas! Jag har skrivbordet uppe när jag stoppar in kamerans minneskort i macen. Då kommer det ju upp en ikon av minneskortet på skrivbordet. Jag öppnar den ikonen och det är där jag vill markera bilder för att kunna kopiera dom. Sedan klistrar jag in dom i min externa hårddisk. Så det är ju inget program jag använder. Jag vill inte ta in mina foton i the photo app eftersom macen omvandlar bilderna till jpeg. Jag fotograferaräven i raw format och vill ju kunna få med det också. Kan du hjälpa mig?

Niklas
2017-07-03 09:51
#3

Om du öppnar programmet Bildinsamling och försöker importera den vägen, är det någon skillnad då?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annikabj
2017-07-06 07:01
#4

Jag känner inte till programmet Bildinsamling? Du menar inte Photos?

Annikabj
2017-07-06 07:25
#5

Niklas! Jag har hittat något som heter image capture, det måste vara samma program tror jag. Jag ska undersöka det!

Niklas
2017-07-06 16:05
#6

Om du har engelsk version av macOS är det nog det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Annikabj
2017-07-07 23:23
#7

Ja det verkar så. Jag hade förhoppningar att det skulle kunna fungera riktigt bra. Men det går inte att föra över bilder till den externa hårddisken, det går bara att föra över till program och platser som finns i datorn. Däremot går det suveränt att markera olika antal bilder från kamerans minneskort, men till ingen nytta då. Att det ska vara så krångligt!

Niklas
2017-07-09 07:50
#8

Kan du skriva till den externa hårddisken från andra program i Macen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: