Annons:
Etikettövrigt
Läst 3382 ggr
Hundtassens
7/27/17, 9:27 PM

vad hände med min mac?

i förrigår kolade jag youtube på min macbook air som vanligt. Helt plötsligt dör datorn. Ingen sladd var ikopplad eller så. Försöker starta igen men inget funkar. Försöker sätta i laddaren men den lyser inte ens när jag kopplar in den i datorn. Samma med pappas sladd så det är ej sladden det är fel på… Någon som har en aning om vad som kan ha hänt?  :/

Annons:
Huygens
7/27/17, 9:34 PM
#1

Nätaggregatet, den del som levererar lågspänning till datorn?

Hundtassens
7/27/17, 9:50 PM
#2

Haha nu talar du grekiska med mig :P kan man felsöka datorer som man gör med annat? för att se vad som är fel? så kan man ta reda på hur mycket det kostar att laga och om det är värt :)

Niklas
7/28/17, 7:59 AM
#3

Prova att kalibrera din MacBooks batteri. Här är Apples instruktion:

Så här kalibrerar du datorns batteri för optimal prestanda


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hundtassens
7/28/17, 10:00 AM
#4

Det verkar ju lite svårt när inte ens laddaren reagerar på att den är ansluten till datorn :/

Niklas
7/31/17, 6:57 PM
#5

Ah, missade att den inte lyser. Har du provat olika vägguttag?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

yewi
8/2/17, 1:48 PM
#6

Jag gissar att det rör sig om en magsafe adapter? 

Har du provat att använda dig av den korta "direkta" kontakten till adaptern istället för den långa sladden i väggen?  Eller tvärtom beroende på vilken du använder, för att utesluta att det skulle vara nåt fel på den del av sladden som är närmast väggen.

EDIT: Ah, sorry- såg att du skrev att du testat en annan sladd. Är lite trött i huvudet… återkommer om jag får en snilleblixt ;)

Annons:
Hundtassens
8/3/17, 9:21 PM
#7

testat både annan sladd och andra uttag samt samma uttag och sladd på pappas dator och det funkar fint…. :/ Kan man felsöka datorer? :)

Niklas
8/8/17, 3:10 PM
#8

Det låter som om du skulle behöva besöka butiken där du köpte den och få den felsökt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Hundtassens
8/15/17, 10:06 AM
#9

Köpte den när jag bodde på andra sidan Sverige så blir svårt med samma butik 😂 Men kan "vanliga" dator butiker felsöka?

Niklas
8/15/17, 5:12 PM
#10

En del kan säkert. Är garantin slut?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: