Annons:
Etikettmacos
Läst 7195 ggr
Trin
2012-05-26 12:57

Kontrollera MacBook-batteriet, vad ska jag göra?

Jag har en Macbook 13 tum från början av 2008. Med operativsystem MAC OS X version 10.6.8. Får upp detta meddelande när jag kollar in min batteristatus. De står kontrollera batteriet och när jag klickar mog vidare får jag fram detta meddelande:

Kontrollera batteriet: Batteriet fungerar inte normalt trots att det kanske inte märks och det kan fortfarande laddas upp som det brukar. Låt ett auktoriserat Apple-serviceställe (AASP) kontrollera datorn. Du kan fortsätta att använda datorn innan du fått den kontrollerad, utan att den tar skada.

Vad ska jag ta mig till? Har kollat runt lite på olika forum. Och då står de att man ska använda batteriet tills det är slut , och sedan starta om datorn och då kanske meddelandet är borta. Och de står också att man inte ska bry sig så mycket om det , för de kanske inte är något fel. Jag har alltid haft pc innan så jag har ingen anning om vad jag ska göra. Och om man verkligen behöver ta med sig datorn och få den kollad på ett Apple service ställe , hur mycket kan det kosta då ?

Följ mig gärna på min Instagram : LitenKnits

Annons:
Niklas
2012-05-27 07:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag skulle börja med att installera och köra gratisprogrammet CoconutBattery för Mac OS X:

http://www.coconut-flavour.com/

Det testar batteriet och talar om alla möjliga saker om det, bland annat hur mycket laddning det kan ta emot nu och hur mycket det kunde ta emot när det var nytt. Batterier slits ju så det kan vara så att det är dags att byta ut det.

Om du lägger in en skärmdump av vad CoconutBattery säger kan jag försöka hjälpa dig att tolka uppgifterna.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: