Annons:
Etiketttips
Läst 2895 ggr
Kefa
2012-08-21 08:43

IMAP eller POP3

Jag har i samband med datorbyte fått upp ögonen för IMAP, och skulle vilja veta mera. Vad är för respektive nackdelar? Jag har alltid kört med POP3 och lämnat kvar meddelanden på servern för att komma åt mallen från flera enheter. Jag jobbar med ett antal mappar som jag sorterar mina mail i, vad händer om jag flyttar dom från Inkorgnliv och dit, försvinner dom då på dom andra enheterna. Jag har 4 enheter som jag vill ha mina mail på. Tacksam för era erfarenheter.

Annons:
Niklas
2012-08-21 20:20
#1

Google har skrivit om skillnaderna mellan POP och IMAP:

Vilken är skillnaden mellan POP och IMAP?

I korthet kan man säga att alla ändringar sker överallt med IMAP.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

annicabjo
2012-08-21 20:22
#2

Jag använder imap ochdet fungerar bra

Annica

Kefa
2012-08-22 21:31
#3

Jag har gått över, det enda jag inte känner mig helt tillfreds med är säkerhetskopieringen. Tidigare hade jag en (o)vana att skapa en ny PST varje år. Men set är antagligen onödigt, så jag får vänja mig av med det :)

onelund
2012-08-23 06:46
#4

#3

Jag har en lite annorlunda backuplösning, jag låter gmail hämta en kopia på alla mina mail. Då har jag dubletter där ifall något skulle skita sig.

http://onelund.com

Kefa
2012-08-26 22:11
#5

TACK

Nu har jag fått ett annat problem; Jag tänkte ladda upp alla mina gamla mail till IMAP. Det goicjk först jätte bra, dom kom upp på alla enheter, precis som jag ville, men så småningom komer detta upop:

This message is in MIME format. Since your mail reader does not understand this format, some or all of this message may not be legible.

Vad är felet?

Niklas
2012-08-27 07:19
#6

Det låter som om din e-post-klient inte kan tolka MIME, men jag vet inte vad du ska göra åt det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: