Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2186 ggr
Anna
2012-11-15 18:06

Dålig batteritid på Magic Mouse

Sedan jag uppdaterade till Mountain Lion är batteritiden på min Magic Mouse otroligt dålig. Jag kan inte garantera att det är pga uppdateringen, men det var ungefär samtidigt som jag köpte Mountain Lion som jag började få problem med att få batterierna att räcka.

Jag har en iMac 21,5" som jag köpte i juli. Jag har kanske bytt batterier en gång sedan dess, men senaste veckorna har jag behövt byta en gång i veckan! Senast bytte jag för ca 5 dagar sedan och nu varnar den redan för lågt batteri och ligger just nu på 11%. Har aldrig problem med tangentbordet, det bytte jag för någon månad sedan och det ligger på 97% batteri. Det är bara musen som drar otroligt mycket verkar det som.

Någon som upplevt samma eller som vet någon lösning? Börjar bli tröttsamt att byta batterier hela tiden.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Niklas
2012-11-16 10:34
#1

Jag har letat lite på nätet, men tycker inte att det verkar vara ett utbrett problem. Har du möjlighet att byta mus med någon som har en annan dator? Då kan du se om batterierna räcker lika kort tid på en annan dator och ifall en annan mus klarar sig bättre på din dator. Det skulle kunna ge ledtrådar om var felet ligger.

Har du använt samma typ av betterier hela tiden? Är det laddbara eller vanliga?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anna
2012-11-16 14:04
#2

Har inte heller hittat så mycket på nätet om detta, så har nog kanske ingenting att göra med uppgraderingen ändå.

Igår kväll bytte jag senast batterier och nu ligger batterinivån på 96% - tycker ju att det verkar mycket att dra 4% på knappt ett dygn (ca 7 timmars aktiv användning).

Vanliga batterier har jag använt, men jag kan ju byta både batterisort samt till uppladdningsbara och se om det hjälper!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
2012-11-16 17:49
#3

Om du bestämmer dig för laddningsbara och inte har några hemma kan jag rekommendera Apples:

Apple batteriladdare


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: