Annons:
Etikettmacos
Läst 2428 ggr
saandrra
2012-11-29 18:42

Systeminställningar laggat fast i OS X?

Har en macbook pro och nu när jag startar systeminställningarna så laggar det fast på en gång, är det någon som har en aning om vad detta kan vara? 
Kan inte komma åt några inställningar alls när det är så hära. 

Har testat att starta om datorn och även tvångavslutat systeminställningar, men när jag klickar upp det igen så är det likadant.. 

Får panik! vad ska jag göra?!

Annons:
saandrra
2012-11-29 18:53
#1

Kan även tillägga att jag inte kan byta bakgrundsbild på grund av det hära. Bakgrunden är enbart blå och det går som sagt inte att byta till en bild då systeminställningarna har laggat ihop. 

Jag vet att man kan klicka på en bild och sen "Använd som bakgrundsbild" men det fungerar inte då heller.

Niklas
2012-11-29 19:30
#2

Har du tittat i Aktivitetskontroll ifall något program drar mycket processorkraft eller om det är ont om ledigt RAM-minne?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

saandrra
2012-11-29 20:58
#3

Är verkligen inte så insatt i sånt dära så om jag ska vara ärlig vet jag inte hur man  kollar RAM-minne å så..

Niklas
2012-11-30 08:08
#4

Här kan du läsa en kort artikel om hur du gör:

Aktivitetskontroll: Berättar hur Macen mår


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

saandrra
2012-12-01 02:48
#5

Okej, tack! 

Problemet har dock löst sig av sig själv! Jag lät programmet vara sen jag skrev här på iFokus och nu funkade det, skönt! :D

Niklas
2012-12-02 13:21
#6

Okej. Min gissning är att något program tog stora delar av systemresurserna. Då brukar det bli så.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: