Annons:
Etikettmacos
Läst 7211 ggr
[3rixon]
12/21/12, 2:15 PM

Hjälp med full disk i OS X

Jag har en macbook air som jag behöver lite hjälp med. Det är nämligen såhär att jag fått varningar om att startskivan nästan varit full i princip hela tiden. Nu har jag gått igenom datorn, tagit bort så gott som allt. Men ändå så har jag bara 2,64 GB kvar. Hur kommer detta sig? Vad är det som tar plats och vad ska jag göra? Tack på förhand!

Annons:
[3rixon]
12/21/12, 2:25 PM
#1

Kan väl tilläga att det är mackeeper också påminner mig hela tiden om att rensa datorn. Men nu finns det ju inte så mycket mer att rensa bort. Mackeeper=bluff eller?

Niklas
12/22/12, 10:27 AM
#2

Har du tömt papperskorgen efter rensningen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[3rixon]
12/22/12, 5:57 PM
#3

Ja det har jag gjort, det är därför jag tycker det är så konstigt att jag ändå inte har mycket plats kvar..

[3rixon]
12/22/12, 7:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag kollade igenom hur mycket plats itunes tar, och detta verkar vara boven.
Men vad är det för fel när jag inte ens har några låtar där? Fast har ju låtar på mobilen som jag fört över från Itunes med sedan raderat därifrån, då borde det väl inte bli problem eller? Obestämd

Niklas
12/22/12, 10:02 PM
#5

266 kilobyte är väldigt lite så det är inte boven. Skanna disken med ett program som DaisyDisk (kostar pengar) eller Disk Inventory X (gratis). Då får du en bild av vad som tar mest plats och kan rensa det du inte behöver.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[3rixon]
12/22/12, 11:25 PM
#6

Tack så mycket! Det verkar som att det är "användare" och "Program" som tar den mesta platsen. Men vart kommer jag åt dessa "skräpfiler" sen då?

Om jag går in på min användare så kan jag inte hitta något bibliotek med flera mappar och filer efteråt som disk inventory x visar.

Som du märker är jag inte alls teknisk haha Oskyldig

Annons:
[3rixon]
12/22/12, 11:46 PM
#7

Nu fick jag rensat lite vilket gav resultat, ska fortsätta och prövar mig fram lite så får vi se hur det här går. Det kan ju inte bli värre i alla fall. Tack så mycket för all hjälp!

Niklas
12/23/12, 8:06 AM
#8

Se till att inte ta bort filer som du inte vet vad det är. Då kan något sluta fungera.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: