Annons:
Etikettapple
Läst 1677 ggr
[Jens]
2013-03-16 07:27

iPhone 5 + iPad Mini = iCloud

Hejsan,

Jag köpte mig en iPad Mini igår och när jag fifflade med att skapa ett Apple-ID så har jag ju en på iPhone 5 men om jag lägger till samma Apple-ID till min iPad Mini, kommer jag då få ytterligare 5 GB på iCloud eller kommer den delas med iPhone 5 ?

Jag gjorde tillfälligt ett nytt Apple-ID för enbart iPad Mini men tänkte om det är bättre med samma på alla MAC-prylar.

Annons:
Niklas
2013-03-16 09:57
#1

Varje iCloud-konto har 5 gigabyte så det spelar ingen roll om du har en eller sex enheter anslutna till det. Det är fortfarande 5 gigabyte.

Jag har ett Apple-ID som jag använder på Mac, iPhone och iPad. Dessutom använder resten av familjen det när de köper appar. Det betyder att vi alla kan använda appar som jag köper utan att betala flera gånger. Det är tillåtet att göra så.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2013-03-16 10:55
#2

Ahh okej. Men då behåller jag det som kag har det nu. Tack för svaret

[Jens]
2013-03-17 10:13
#3

Jag ångrade mig. Jag använde mitt första konto för det är som du säger att det synkas med program som jag redan har köpt osv så det var naturligtvis bättre att ha.

Niklas
2013-03-17 10:44
#4

🙂 Det går att använda flera konton men då gäller det att man håller reda på dem när byter emellan.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: