Annons:
Etikettövrigt
Läst 49382 ggr
iSawa
2013-06-01 17:22

Hur få bort iMessage på Mac?

Hej, har en lånetelefon å får inga sms då de kommer till min dator. Hur kopplar jag ur imessagen på min mac och ipad?

Mycket tacksam för en noga förklaring då jag inte är så duktig på detta =)

Annons:
[Jens]
2013-06-01 19:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Du har ett meddelande-ikon (se bild) i Program. Starta det och gå till Inställningar > Konton. Välja att logga ur det så blir det inaktiv.

iSawa
2013-06-01 21:16
#2

Tack, har provat det men får tyvärr inga meddelande ändå :(

Hur tar jag bort mitt nummer från mitt Apple konto?

[Jens]
2013-06-01 21:22
#3

Nu har jag läst ditt första inlägg igen och där skriver du att du har fått en lånetelefon? Vad är det för telefon? Att stänga av imessage i mac gör du som du har gjort ovan och för att stänga av imessage i din ipad så går du till Inställningar > Meddelanden och stänger av iMessage. I din telefon som jag inte vet riktigt ännu var det är för telefon kan jag inte svara på. Har du fått rätt inställningar från din telefonleverantör så att du kan motta och skicka sms/mms?

iSawa
2013-06-01 21:47
#4

Det är en samsung galaxy och jag får sms av alla som inte har iPhone men de som har iPhone får jag inte sms av utan de ser mig fortfarande som om jag ha imessage…

Japp kan ta enmot både sms och mms….

[Jens]
2013-06-01 22:02
#5

Okej. Om du har stängt av imessage på din mac och även på ipad så ska det inte gå att skicka vidare. Är det så att det är en iphone du har lämnat in för lagning så kanske den är igång och tar emot imessage-meddelanden?

[Jens]
2013-06-01 22:12
#6

Jag har verkligen letat efter ett svar men det verkar som jag inte finner mer än det jag har berättat för dig. Hoppas någon annan kan mer än jag själv för att råda bot på ditt problem.

Annons:
[Jens]
2013-06-01 22:16
#7

Här är dock hur du stänger av i mac och ipad: http://support.apple.com/kb/HT5538

[Jens]
2013-06-01 22:19
#8

Längst ner på sidan läser jag: "Note: If you no longer have access to the iPhone that is using the number you want to remove, reset your Apple ID password." Om du byter lösenord på ditt Apple ID så borde det lösa ditt problem. Då krävs det ett nytt lösenord på din mac, ipad och iphone för att kunna använda imessage igen misstänker jag. Här kan du byta ditt apple ID lösenord: https://appleid.apple.com/se/

iSawa
2013-06-02 09:39
#9

TACK! Nu funkar det =)

[Jens]
2013-06-02 09:43
#10

Va bra! Där fick jag själv lära mig något och man ska inte ge upp 😉

Upp till toppen
Annons: