Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 4845 ggr
AmandaJE
2013-10-10 18:47

iMessage-problem

Hej!

Har ett problem med iMessage på min mac, det fungerar inte.

Det verkar inte som om jag är inloggad på mitt apple-id, och när jag försöker logga in så står det att ett fel påträffats :/ 

Försökte att 'använda ett nytt konto med samma användaruppgifter' eller vad man ska säga, men det funkade inte heller, haha är rätt oteknisk av mig.. 😊

När jag försöker skicka ett meddelande till någon står det 'iMessage (inaktivt)' i själva rutan där man skriver.. :/ Och så står det att chatten inte kan startas för att den jag vill skriva med är nedkopplad :/

Men skulle jättegärna uppskatta lite hjälp, har i stort sett ingen aning om vad jag ska göra! 😛😞

Det har funkat förut!

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
Niklas
2013-10-11 10:06
#1

Om du öppnar Inställningar och fliken Konton, ser du ditt Apple-ID i listan till vänster då? Är rutan "Aktivera det här kontot" förbockad?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AmandaJE
2013-10-11 21:42
#2

Ja :/

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Niklas
2013-10-12 10:05
#3

Prova att logga ut från iMessage och börja om igen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AmandaJE
2013-10-12 16:22
#4

Ja, har provat det :/ Provade det igen nu och då stod det att lösenordet var fel, så då försökte jag skicka lösenordet till min mejl men det kom inget mejl :/ Suck, jag är inte bra på det här.. :P

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Niklas
2013-10-13 14:22
#5

Det låter som om du har någon annan adress reistrerad på Apple-ID:t.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AmandaJE
2013-10-13 14:42
#6

Ja, upptäckte det med ☺️ Fick lösenords-mejlet till min alla mejladress, så ändrade lösenord men det går fortfarande inte att ansluta för det står bara "Servern påträffade ett fel vid behandling av registreringen. Försök igen senare." :/

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Annons:
Niklas
2013-10-13 14:48
#7

#6: Ibland kan det bli så om det är problem med anslutningen till App Store. Det brukar lösa sig om man försöker lite senare. Har du provat det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AmandaJE
2013-10-13 14:53
#8

Mja, det stod sådär för någon dag sedan med innan lösenordet började krångla, och igår med tror jag :/

Men jag tror jag har en uppdatering i App store jag inte gjort, kanske har något att göra med den? :) ska kolla!

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Niklas
2013-10-13 14:59
#9

Har du startat om iPhone? Håll in hem-knappen och vilo-knappen tills den vita Apple-loggan syns. Det löser många problem.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

AmandaJE
2013-10-13 16:43
#10

Jag vet inte riktigt vad jag gjorde men nu verkar det funka igen! 😃 Tusen tack för all hjälp!

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Niklas
2013-10-14 17:57
#11

Härligt. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: