Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1900 ggr
Mattis99
12/7/13, 8:32 PM

Seagate Expansion problem (seg disk)

Har köpt en Seagate Expansion 2TB usb 3 för några månader sedan. Körde igång den cirka en vecka efter inköp och formaterade den till MAC OS Journaled. Den första månaden fungerade den bra, dock lite segare en mina WD My Passport. Nu efter några månader så är den så seg att den är oanvändbar. Går inte att kopiera något ifrån den. Har cirka 50gb bilder på den som MÅSTE räddas, resten är bara säkerhetskopior av andra diskar. Har inte hittat någon fungerande lösning på problemet. Men om, som jag fattat det, är ett mjukvaruproblem? Borde det inte gå att sätta den i en HDD-Kabinett? Har läst att det ska vara en Seagate Barracuda i? Är det inte så, hårddisk som hårddisk, kabinetten som är problemet? Tänkte bara fråga innan jag börjar bryta upp skiten ;) Kan för övrigt rekommendera WD My Passport, bara att köpa vilken som och formatera till mac :D

Annons:
Niklas
12/8/13, 9:20 AM
#1

Har du kontrollerat den med Diskverktyget?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Mattis99
12/8/13, 1:06 PM
#2

Det är inte det, det handlar om, det är något med kompatibiliteten. Om man googlar ser man att många har samma problem, det var därför jag undrar om den hade blivit snabbare om man plockat ur disken och satt den i en annan kabinett. Men diskverktyg indikerar inga fel.

Niklas
12/8/13, 2:23 PM
#3

Okej. Då skulle jag lämna tillbaks den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: