Annons:
Etikettövrigt
Läst 1946 ggr
Cireea
2014-02-23 20:55

Hörlurskontakten i MacBooken klickar inte

Såhär är det va: 

Jag sitter med en ny Macbook Pro 13" och är nöjd. Älskar MacBook's. Men nu när jag ska stoppa in hörlurarna så "klickar" det inte till när man har satt i dom. Alltså dom fastnar inte utan glider ut lika lätt igen.. hörlurarna funkade utmärkt tidigare idag men när jag testade sätta in en sak som ger två utgångar istället för en så funkade det inte med mina hörlurar efteråt. Typ som om något i uttgången blivit tilltryckt.

Är det någon lite pigg som krånglar som man kan peta på så det löser sig eller är det bara skicka in den?


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
MagArne
2014-02-24 10:44
#1

Är det bara hörlurarna som inte sitter fast i datorns kontakt eller är det fler kablar som inte fastnar ordentligt?

Har du möjlighet att testa ett par Apple originallurar från en iPhone?

Cireea
2014-02-24 12:58
#2

Inga hörlurar klickar, varken Apple lurar eller andra. Men den där lilla klumpen som jag testade fastnar lite bättre men inga hörlurar gör det..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Leon1973
2014-02-24 18:35
#3

#2 om du jämför splitterns kontakt med kontakten på ett par vanliga lurar, skiljer de sig mycket då?

inne i 3,5mm honan (den i datorn) finns det en liten metallbygel som ska hålla fast kontakten, den är utformad så att den passar i midjan på hankontakterna. Den kan ha blivit böjd och det blir svårt att laga.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Cireea
2014-02-24 21:04
#4

#3 Det skiljer sig ytterst lite… antar att det blir att lämna in den då :( så typiskt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Upp till toppen
Annons: