Annons:
Etiketttips
Läst 2093 ggr
Torin
3/8/14, 11:42 AM

Bildöverföring från telefon till Mac

Har skrivit om detta i Androidforumet, men ingen där kan ju svara eftersom de inte har mac.

Jag har en Samsung GT-5830i och har använt kameran flera gånger.

Nu vill jag ladda över bilderna till min dator.

Har prövat med att ansluta USB-sladden men ingen stans dyker någon symbol upp i datorn Mac med Leopard system.

Försökte då att malia över en bild i stället det funkade. Men den var på 1,4 mb, som eventuellt dyker upp i detta inlägg.

Vore lättare om det gick att överföra med kabel i stället.

Kan någon tala om för mig steg för steg hur man gör?

Jag har skrivit om detta tidigare så ni får ursäkta. Kanske jag skall fråga i Mac-forumet i stället.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Annons:
Torin
3/8/14, 3:34 PM
#1

Funkar nog nu.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

Niklas
3/9/14, 7:32 AM
#2

Hur löste du det?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Torin
3/9/14, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Har kommit en bit på vägen med Bluetoth, men med USB sladd kan jag inte få till det.

Jag har i BT lyckats med uppkoppling, men att överföra filer funkar inte. Måste jobba på det mer.

Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"

russin
4/10/14, 12:21 PM
#4

Har en Samsung och det går inte med USB-sladd att ladda över - inte min modell. Har tom pratat med Samsung själva om detta och min mobiljäkel (har en XCover)

Får köra via dropbox

Upp till toppen
Annons: