Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 2083 ggr
moawi
2014-05-04 21:46

iPhoto raderade mina bilder

Jag skulle föra över ca 180 bilder från kameran till iPhoto. Som vanligt dyker frågerutan upp "Vill du radera bilderna i kameran?". Jag klickar i ja, för jag brukar lägga in bilderna från iPhoto till ett USB-minne som backup sedan, då har jag alltid bilderna på två ställen.

Så fort alla bilder sedan laddats över från kameran till iPhoto, så stängs skiten ner. När jag får upp en ny ruta där det står att "iPhoto stängdes ner oväntat" väljer jag att öppna det på nytt. 

Självklart finns inga bilder någonstans att hitta i iPhoto eftersom de tydligen inte hann sparas(?). Bilderna i kameran finns inte kvar.

Suck, suck och åter suck… 😕 Är det någon som har förslag på hur jag kan göra för att få mina bilder tillbaka, eller är de för evigt förlorade?

Annons:
slartybartfast
2014-05-05 12:13
#1

Det finns metoder att ta fram bilder som raderats, större chans om du inte har formaterat minneskortet efter att bilderna raderats. Jag har lyckats få fram bilder som sabbats på liknande sätt men kommer tyvärr inte ihåg vad jag använde så googla på.

Niklas
2014-05-05 13:27
#2

Disk Drill Media Recovery har jag använt. Det finns i Mac App Store men kostar 300 kronor.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
2014-05-05 20:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Testa följande

Gå till ditt iPhotobibliotek. Ligger vanligtvis under bilder i din hemkatalog

Högerklicka (eller ctrl+klicka) på iphotobiblioteket och välj "visa paketets innehåll" (Se bifogad bild)

Gå till masters. Då kan du hitta originalbilderna sorterade efter datum när bilden togs. Möjligt att de kan tänkas finnas där. Om de finns där kopiera dessa till en ny mapp på t.ex. skrivbordet så länge.

Gör en kopia på ditt iPhotobibliotek!!

Testa felsökningsverktygen i följande länk efter du gjort en kopia.
http://support.apple.com/kb/HT2638?viewlocale=sv_SE

moawi
2014-05-06 21:52
#4

Tusen tack för hjälpen alla tre! Det sista tipset fungerade, jag har fått alla mina bilder tillbaka!!! 😃

Ska säkerhetskopiera som en dåre framöver och inte göra sådana dumma misstag.

MagArne
2014-05-06 22:17
#5

Kul att höra att det löste sig.
Ja, backup är livsviktigt så ta en titt på Apples backupprogram Time Machine samt en extern USB-hårddisk.

Niklas
2014-05-07 07:32
#6

Vad skönt att det löste sig. Det är en mardröm att hamna i den situationen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Zpookey
2014-05-17 23:42
#7

Om du vill köpa Disk Drill Pro2 så har du 4 dagar på dig att köpa det för 10 dollar vilket är c:a 65:-

https://stacksocial.com/sales/the-name-your-own-price-mac-bundle-5-0

Och för 10 dollar får du följande program med

på köpet

Det är en riktigt bra deal.

De överstrukna priserna är vad de kostar normalt om man köper dom var och en för sig.

Square_rapidweaver5

$79

RapidWeaver 5

Square_square_logo

$50

TuneUp

Square_square_disk-drill-08-523x535

$99

Disk Drill Pro 2.0

Square_crossover-12-icon-100x100

$60

CrossOver 13 For Mac

Square_square_voila-icon

$30

Voila

Square_shpro

$40

Snapheal Pro

Square_msecure-rnd-matte

$20

mSecure for Mac

Square_macx-mobile-video-converter-logo

$50

MacX Mobile Video Converter

Square_pdf_converter_pro_for_mac-icon

$80

PDF Converter Pro For Mac

Square_udemy-course-icon

$299

Projects In iOS E-Learning Course

Upp till toppen
Annons: