Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 8503 ggr
Miowi
5/6/14, 6:15 PM

Mail skickar dubbla brev och uppdateras inte själv

Jag kan ju inte låta bli att älska Apples alla appar, mail, iMessage osv. Däremot vill Mail-appen inte helt samarbeta med mig, har 2 följande problem:

- Till skillnad från iMessage måste Mail vara öppen för att ta emot mail, försökt kolla synkningsinställningar men missar väl något.

- När jag skickar ett mail skickar den alltid dubbelt, vilket känns rätt onödigt för mottagaren!

Någon som har koll på hur man kan åtgärda dessa problem? Första punkten bör vara rätt enkel, men något har jag väl ställt in fel helt enkelt men hittar inte vad!

Annons:
Niklas
5/7/14, 7:35 AM
#1

#0: Vilket mail-program använder du i Macen?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
5/7/14, 10:12 AM
#2

Vad har du för e-postadress? behöver veta vad du har efter @ i adressen för att kunna klura ut vilka mailservrar du använder dig av.

Miowi
5/7/14, 4:40 PM
#3

#1 Den som ingår när man köper datorn, som heter "Mail"

#2 Använder @hotmail.com, var lite problem när jag skulle lägga till kontot så kan tänka mig att det är något där mellan app och server som kan knasa!

Miowi
5/7/14, 7:24 PM
#4

Kan ju tillägga att i mail-appen brukar det också vara problem med att radera mail, de tas bort sen när man kollar i mappen nästa gång är de fortfarande kvar i inkorgen..

MagArne
5/7/14, 7:45 PM
#5

Ta bort hotmailkontot från mail och lägg till det på nytt efter en omstart av datorn.

Zpookey
5/17/14, 11:33 PM
#6

Om du bara klickar på det röda krysset så släcker du mailprogrammet men du stänger inte av det helt…så när du får mail så plingar det till.
Precis som iMessage gör.

Annons:
Miowi
5/18/14, 12:35 PM
#7

#5 Verkar funka bättre nu!

#6 Jo det har jag koll på, men även om iMessage är avslutat helt (cmd+q) så får jag meddelanden och en programsymbolbricka om någon skickar via iMessage. Det händer inte med mailen, inget stort problem egentligen undrade mest om det var någon inställning som kunde påverka det. Men då får jag helt enkelt se till att öppna mailen :)

Upp till toppen
Annons: