Annons:
Etikettapple
Läst 1714 ggr
[Jens]
2014-06-28 09:34

Aperture och iPhoto har sett sitt slut

Nu meddelar Apple att de lägger ner utvecklingen av Aperture. Under WWDC visade företaget upp en ny applikation för OS X Yosemite vid namn ’Bilder’ som kommer vara deras fokus framöver. Appen ’Bilder’ kommer också att ersätta programmet iPhoto.

http://techcrunch.com/2014/06/27/apple-to-cease-development-of-aperture-and-transition-users-to-photos-for-os-x/

Annons:
MagArne
2014-06-28 21:37
#1

Det var ju skit, jag som hade hoppats på att Aperture äntligen skulle få en ordentlig  uppdatering. Återstår att se vad nya 'Bilder' går för men antar att det bara är en upphottad iPhoto och inget för entusiaster och yrkesfotografer.

[Jens]
2014-06-28 21:58
#2

Jag tror du har rätt i din misstanke.

[Jens]
2014-06-29 11:08
#3

Här är informationen som lämnats av Apple: 

“With the introduction of the new Photos app and iCloud Photo Library, enabling you to safely store all of your photos in iCloud and access them from anywhere, there will be no new development of Aperture. When Photos for OS X ships next year, users will be able to migrate their existing Aperture libraries to Photos for OS X.”

Översättning:

"Med introduktionen av nya Bilder-appen och bildbiblioteket i Icloud, där användare säkert kan lagra alla sina bilder i Icloud och komma åt dem överallt, kommer det inte att ske någon vidare utveckling av Aperture. När Bilder för OS X släpps nästa år kommer användare att kunna migrera sina existerande Aperture-bibliotek till Bilder för OS X."

Niklas
2014-06-30 09:23
#4

Då får jag uppgradera Lightroom i stället.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: