Annons:
Etikettövrigt
Läst 2157 ggr
The Idizen
8/31/14, 6:01 PM

Ljudet i MacBook försvinner då & då

Hej, jag köpte en macbook pro för ca 6 månader sedan. För några veckor sedan så slutade ljudet fungera då och då, alltså att det gick i kanske 5 min, kom tillbaka i 5 min och gick sedan igen. 

Då lämnade jag in den på media markt och dom gjorde något med mjukvaran eller hårdvaran. (Kommer inte ihåg vad det hette.) 

När jag fått tillbaka det några dagar, och nu är det lika dant igen som när jag lämnade in den. Så här ska man väll inte behöva ha det?

Ska jag skicka in den igen?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

Annons:
MagArne
8/31/14, 8:37 PM
#1

Gör följande för att försäkra dig om att det inte är något mjukvarufel.

1. Gör en backup på din dator om du inte redan har det. Förslagsvis med Time Machine.

2. Koppla din dator till internet med en nätverkskabel (för att det är snabbare och stabilare än WiFi). Håll alt+cmd+R nedtryck när du startar datorn för att starta Internet Recovery. Starta skivverktyget och välj att radera/formatera Macintosh HD. Avsluta skivverktyget och välj att installera om OS X.

3. Testkör datorn några dagar utan att lästa tillbaka din backup.

4.1 Är felet borta kan du läsa tillbaka backupen och se om felet kommer tillbaka.

4.2 Kvarstår felet är det säkert ett hårdvarufel och du tar datorn lämpligast till en Apple-verkstad i Malmö eller Helsingborg. https://locate.apple.com/se/sv/

Eller så lämnar du in datorn direkt och chansar på att det är ett hårdvarufel men tar smällen att betala en felsökningsavgift om det visar sig vara ett mjukvarufel.

[SirKnasen]
8/31/14, 8:49 PM
#2

När ljudet försvinner…
Håll inne alt-tangenten och klicka på högtalaren upp i högra hörnet vid klockan.
Vilken enhet för utljud är vald?

MagArne
8/31/14, 8:56 PM
#3

#2 Är inne på ett intressant spår. Har du någon trådlös Airplay-högtalare eller Apple-TV, Airport express i ditt nätverk? Ljudet kanske strömmas dit utan din vetskap?

Upp till toppen
Annons: