Annons:
Etikettapple-tv
Läst 4916 ggr
[Mi-rand-a]
9/6/14, 7:02 PM

Koppla Macen till tv:n

Försöker få min macbook pro att koppla sig till tvn, har alla kablar och sånt men bilden vill inte komma upp på tvn, har försökt dra bilden från datorn till tvn och ändra inställningarna på datorn så bilden automatiskt ska ploppa upp till tvn men inget fungerar och har även bytt ut hdmi-kabeln.  någon som har tips hur jag ska gå till väga?

Annons:
Inkanyezi
9/6/14, 7:09 PM
#1

Det lär nog inte hjälpa om du drar någonting i datorn. Du måste ställa in din teve till att ta emot signalen från datorn. Förmodligen har du en inställning som du kan göra med menyerna du får upp med fjärrkontrollen.

Perly
9/6/14, 7:51 PM
#2

Bytt ingång på tv:n? Står oftast input på tv-dosan, med en pil som går in i en rektangel, ska när du klickar på denna komma upp en lista med de olika ingångarna som finns, välj den hmdi-ingång som du kopplat datorn till.

Alltid Oavsett

[Mi-rand-a]
9/7/14, 10:44 AM
#3

Har försökt göra det #1 föreslog men de funkade inte. 

#2 ska testa, fast på min dosa vart de står input så pekar pilen åt tv-knappen och av-knappen

Inkanyezi
9/7/14, 11:18 AM
#4

Du ska få upp en meny när du trycker på input-knappen, och där kan du välja bland de möjliga ingångar som teven har. På en del apparater kan man bara välja sådana som är aktiva, dvs där det finns en signal. När du har anslutit datorn med HDMI är den troligen aktiv.

MagArne
9/8/14, 5:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Vad har du för kabel samt adapter mellan datorn och TV:n?

Hade du testat denna knapp på din fjärrkontroll?

[Mi-rand-a]
9/15/14, 10:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hdmi från tvn till en liten grej man kopplar in till datorn sen, vet inte vad den kallas. 

Har ingen sån knapp på kontrollen vad jag sett

Annons:
MagArne
9/15/14, 10:42 AM
#7

Du ska trycka på AV-knappe längst uppe till höger. Du får säkert trycka flera gånger på den tills du kommer till HDMI1 eller HDMI2  eller liknande där du har anslutit din kabel.

Upp till toppen
Annons: