Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 4562 ggr
[Jens]
9/28/14, 10:17 AM

iOS8: Ladda upp bilder till iCloud Drive

Apple har gått ut med att du ska kunna organisera bilder i iCloud Drive framöver men idag finns inte denna funktion men du kan dock förbereda dig genom att skapa mappar och lägga till bilder i molnet iCloud Drive.
Här kommer en enkel guide på hur du går tillväga:
1. Logga in på iCloud Drive via din PC/MAC genom att gå till adressen iCloud.com och välj att logga in med ditt Apple-id och lösenord. Väl inne i iCloud så ser du ikonen iCloud Drive, klicka på ikonen.

2. Jag själv använder iWorks och ser jag mina färdiga mappar som innehåller skapade dokument som jag har gjort med Keynote, Numbers och Pages. Nu ska vi skapa en mapp som heter bilder och då går du till ikonen uppe till höger som ser ut som en mapp med ett plus på.

3. En mapp dyker upp och du kan namnge mappen efter önskemål. Jag namnger mappen Bilder som ett exempel.

4. När du har namngett mappen, dubbelklicka på mappen för att öppna den och sedan kan du på två olika sätt föra över dina bilder. Det första är att du använder funktionen ’flytta och släpp' ('drag & drop') eller så går du till ikonen Överföringar.

5. När bilden/bilderna är överförda så ser du de/dem i mappen.

6. Genom att klicka på bilderna så kommer du kunna se dem i webbläsaren.

Till sist. Bilderna kommer att finnas på iCloud drive men kan ännu inte visas i din enhet men gissningsvis så kommer det fungera fullt ut i slutet av oktober.
Annons:
Upp till toppen
Annons: