Annons:
Etikettmacos
Läst 5712 ggr
Niklas
2014-10-17 07:55

Gratis Mac OS X Yosemite släppt


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
MagArne
2014-10-17 09:58
#1

Kör du Apple OS X server så köper du senaste Yosemite-versionen här.
Tidigare versioner av Server App är inte kompatibel med Yosemite.

OS X Server

Niklas
2014-10-17 10:06
#2

Tack för tipset!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

FjantYoda
2014-10-18 00:01
#3

Vågar man uppdatera till det på en 4 år gammal macbook pro? Sitter och velar!

https://www.instagram.com/aros_yoda/

MagArne
2014-10-18 06:00
#4

#3 Vad har du för operativsystem idag? Hur mycket RAM-minne har din dator?

Jag skulle vilja påstå att du vågar men kör du kritiska saker som bara måste fungera och allt gör det idag så vänta någon vecka och läs på så alla program fungerar eller fått uppdateringar för Yosemite.

adress
2014-10-19 00:38
#5

Jag avvaktar några dagar till. Vill vara säker på att bankcertifikat - e-legitimation och framförallt mitt Officeprogram fungerar i 10.10. Kombinationen med Safari kan vara förödande i början - innan banker osv. hunnit uppdatera sina program - om ifall dom gör det. Har även ett mailprogram från stenåldern ( Entourage) som fanns i Office tidigare - som jag envist håller fast i. Skall ta lite backuper på identiteter och mappar/adressbok. Sedan kanske jag vågar mig på en uppdatering till Yosemite. Det har hänt en del sedan jag började med Mac 1985 - och en del misstag har man gjort. Så några dagar hit eller dit - spelar ingen roll. På måndag är det dessutom dags för IOS 8.1 - så det får nog bli det först i mina iPhone 6 och iPad Air. Alltid lite spännande.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

adress
2014-10-19 00:45
#6

@ Fjant Yoda. Spelen för att installera 10.10 ser du lätt på Apples hemsida. Tror inte - utan att veta din spec - att en fyra år gammal MacBook PRO skall inte vara något problem. Har du kört Maverics som senaste - tror jag det är enkelt. Men kolla på Apples supportsida på Yosemite först. Gratis är gott. Ha en trevlig spännande helg vid maskinen.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
[Jens]
2014-10-19 00:54
#7

#5 Fråga: Hur funkar svenska banker och Bankid med Yosemite? Svar: Detta har ofta varit problem efter uppdateringar av OS X, och så verkar vara fallet även den här gången. Johann Strauss på MacWorlds forum skriver att SEB:s Bankid inte fungerar och ska uppdateras inom 2-3 veckor. Handelsbankens login med sladdansluten dosa fungerar inte heller men uppdateras under nästa vecka. Swedbank fungerar utan problem. Hur det är med Nordea vet vi inte i skrivande stund.

Upp till toppen
Annons: