Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 1706 ggr
Ebba_Hamster
1/10/15, 1:23 AM

Iphoto

Måste bara fråga om någon här vet hur man kanske kan lösa mitt problem så jag försöker!

Det är så att jag har tre olika bibliotek i mitt iphoto.  Men när jag ska växla mellan dem går det inte öppna två utav dem. Klickar jag eller håll in dem laddas inte datan eller någonting utan det är som att klicka på en tom knapp om någon förstår? 

Ifall någon vet hur man gör isånnafall får ni gärna skriva! :)

Annons:
[Jens]
1/11/15, 8:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

När du går till växla bibliotek via iPhoto och markerar en utav dem som du ser som tom fil. Markera det och du ser en sökväg till biblioteket längst ner i rutan. Kan du gå till mappen via Finder och sedan välja Visa info.

Jag gjorde ett nytt bibliotek bara för att prova och denna fil som är tom är på 7,5 MB stor. Hur stora är dina bibliotek som du ser som tomma? Är de bara på 7,5 MB så är det troligtvis så att de är tomma, dvs korrupta.

MagArne
1/12/15, 1:17 PM
#2

Jag tror inte det rör sig om tre separata iPhoto-bibliotek här utan ett bibliotek där #0 sorterat bilderna i tre bibliotek/mappar. Kan #0 bekräfta detta?

Har #0 någon Time Machinebackup att läsa tillbaka iPhotobiblioteket ifrån för att se om bilderna finns i någon äldre version?

Jag hade ett liknande problem för ca två år sedan där vissa bilder saknades eller var korrupta i en del mappar/bibliotek i mitt iPhoto. Jag bytte då till Aperture vilket löste problemet.

Hur många bilder har #0 i sitt iPhotobibliotek? Tror jag hade runt 7000 bilder när mitt iPhoto började krångla. Nu har jag 11.300 bilder i Aperture och än så länge inga likartade problem.

Kolla denna guide om den löser problemet. Men gör en backup på ditt iPhotobibliotek innan så skadan inte blir värre.
http://support.apple.com/en-us/HT201769

Niklas
1/14/15, 12:00 PM
#3

I Lightroom har jag haft 100.000 bilder utan problem, ifall någon läser här och stöter på begränsningar i Aperture.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Ebba_Hamster
1/19/15, 2:19 AM
#4

#1 När jag överblickar i de två första iphoto biblioteken så är det 25 Gb i ena och 11 Gb.

#2 Det är som #1 har på bilden att det är två sådana bibliotek som inte går att öppna eller som ens laddar när man vill växla till det biblioteket. Vet inte riktigt med kanske har 5000 bilder eller nått.

MagArne
1/19/15, 10:37 AM
#5

#4 Har du kollat denna guide än? http://support.apple.com/en-us/HT201769

Upp till toppen
Annons: