Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1750 ggr
Persifone
3/10/15, 7:38 PM

Långsam Macbook

Hej!

Har problem med min macbook, en vit köpt runt 2011, Intel Core 2 Duo.

När jag har uppe flera program eller flera flikar (oftast om jag kollar på videoklipp osv.) så blir den seg och låser sig, ibland så illa att jag måste starta om den. Det är inte nätet som det är fel på, använder mig utav firefox.

Som ni nog förstår så kan jag inte mycket om datorer så behöver er hjälp att komma fram till var problemet kan finnas! :)

Tacksam för alla tips!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Annons:
MagArne
3/10/15, 8:31 PM
#1

Macbook mid 2010 levererades ju bara med 2GB RAM så har du inte uppgraderat minnet så har du säkert problemet där. RAM-minnet räcker inte till när du har många flikar och program igång samtidigt.

Moalinn
3/11/15, 12:05 AM
#2

Jag är ingen datorfantast men datorfantasterna på min gamla skola sa att det behövs mer minne för att datorn ska orka, precis som #1 säger. Alla ettor på min skola fick år 2011 macbook och jag vet ingen i min klass som inte klagade över att datorn var seg och hängde sig stup i kvarten. Värdelös dator egentligen, iallafall till oss mediaelever som höll på med adobeprogram och allt och lite till. Gick inte en lektion där någon inte ropade "Vänta, programmet måste bara starta först".

Man får helt enkelt antingen skaffa mer RAM eller köra ett program i taget.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Persifone
3/11/15, 6:47 AM
#3

#1 och #2 Tack för era svar! Då ska jag införskaffa mig detta! :)

Har varit nära på att kasta ut den gamla för att köpa en ny, men har inte riktigt de pengarna som student så hoppas detta funkar!

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

Upp till toppen
Annons: