Annons:
Etiketttips
Läst 1450 ggr
Nava
3/15/15, 9:47 PM

Ladda macbook 24/7 ?

Hej, jag har en nu 2 dagar gammal 13 tum macbook air, och vill ta bäst hand om den från början.

Sliter batteriet extra om jag har laddare i konstant? Om jag laddar den varje natt när den har t.ex halv batteriet kvar, eller ska jag då hellre ta med mig laddare till skolan och ladda när jag har mindre batteri?

Är det någon som har något extra tips för at ta hand om datorn så bra som möjligt nu när den är helt ny?

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

Annons:
Niklas
3/16/15, 9:55 AM
#1

Jag tror inte att Apples laddare förstör batteriet. Min sitter i hela tiden när jag inte använder den.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

MagArne
3/16/15, 12:39 PM
#2

Det som sliter mest på batteriet är om du långtidsförvarar datorn med urladdat batteri. Batteriet riskerar att gå sönder om det ligger helt urladdat i ett par veckor.

Annars rekommenderar apple att man laddar ur sitt batteri helt tills datorn stänger av sig för att sedan ladda upp det fullt en gång i månaden.

Ladda på du, det är ju alltid trevligt att lämna hemmet med fulladdade batterier i datorn och mobiltelefonen.

Min dator har varit nätansluten dygnet runt i nästan två år nu och batteriet håller fortfarande bra kapacitet.

Nava
3/19/15, 6:58 PM
#3

Tack så jättemycket!

Bright light creates black shadows.

Never say never and Never say Forever

Upp till toppen
Annons: