Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 888 ggr
makeupbox
2015-04-08 17:36

Stilbilder i iMovie

Jag gör en iMovie film per år och nu är det dags för den årliga ;) Glömmer dock massa basic grejer då jag gör det så sällan och sitter och googlar fram det mesta men detta får jag ej napp på:

Jag har lagt in en massa bilder som rullar, mellan varje bild har jag en övergång ( upplösning eller kantoskärpa) förutom övergångarna så vill jag att när en bild visas ska den vara stilla. Men som förinställd så är det olika "effekter" på bilderna, tex en zoomas det in i ett hörn, i en annan ser man först 1/3 nedre delen av bilden men sedan rullar den upp till den övre delen. Jag vill kunna styra själv vilka bilder som det blir såhär på eller vilka som bara ska vara helt stilla. Vart styr jag detta?  

Kanske luddigt förklarat.. hoppas ni fattar :)

Annons:
yeahsica
2015-04-08 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag tror att du för att ta bort effekterna helt kan klicka på bilden/klippet du vill ändra och sedan bara klicka på Anpassa (istället för Ken Burns som är förinställt) och sedan klicka på Klar. Det fungerar för mig i alla fall.

makeupbox
2015-04-08 18:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Såhär se det ut gör mig då jag högerklickar på bild

yeahsica
2015-04-08 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Vi har olika versioner av iMovie ser jag. Testa att vänsterklicka på bilden och om ingen meny kommer fram då (liknande den i #1), testa att klicka på knappen jag ringat in och se om menyn kommer upp då. Annars vet jag tyvärr inte :/

makeupbox
2015-04-08 20:14
#4

Aahhh där är det ju! :) (det du ringde in)

Jamen precis.. Får nya iMovies "hela tiden" och gör man en film/år blir det lite snurrigt  med nya layout. Tack så mycket för hjälpen!

yeahsica
2015-04-08 20:19
#5

Ja, det är en himla massa olika versioner att hålla reda på nu.. Men vad bra att menyn gick att hitta där!

Upp till toppen
Annons: