Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1132 ggr
[SarahOhrn]
4/9/15, 5:05 PM

Macbook air går inte ner i viloläge

Jag har ett problem, min Macbook air har funkat klockrent hela tiden! Den är väl 2,5 år gammal ungefär… Men inga problem! Den går alltid ner i viloläge när jag stänger ner luckan men nu här om dagen märkte jag plötsligt när jag kom hem från jobbet så va den igång och fläkten gick för fullt trots att den var stängd. Jag öppnade och stängde igen och den gick ner i viloläge. Tänkte inte mer på det sen. Men så i morse (använde den inte igår och märkte inte att den va igång heller fast den stod bredvid sängen) när jag vaknade så hörde jag fläkten va igång igen. Så jag la den i viloläge manuellt, den gick ner och jag stängde och åkte till jobbet. Nu när jag kom hem gick den för fullt igen, lite varm och fläkten fullt ös! Vad är problemet?! :S Inget är ändrat i inställningarna och den ska gå ner i viloläge enl den och inget schemalagt eller att den ska söka uppdateringar när den är i vila eller något är aktiverat….

Annons:
Niklas
4/10/15, 3:35 PM
#1

Titta i inställningarna först i alla fall så att den är inställd på att gå ner i viloläge. Det kanske har ändrats i samband med någon uppdatering. Om du öppnar Aktivitetshanteraren när den går för fullt, vad jobbar processorn mest med?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[SarahOhrn]
4/11/15, 7:06 AM
#2

Inget va ändrat i inställningarna hade redan kollat det.. Men nu efter jag uppgraderade till nyaste iOS funkar det igen! :)

Niklas
4/11/15, 6:59 PM
#3

Menar du OS X?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: