Annons:
Etikettprogram-appar-tjänster
Läst 875 ggr
Anna
5/7/15, 10:57 AM

Mejl fastnar i skräpkorgen i OS X

Jag använder Mail till min egen-hostade e-post och har under en ganska lång tid haft problem med att mejl fastnar i skräpfiltret, trots att de inte är skräp. Jag har lagt till egna regler och provat det mesta, men även om jag högerklickar och väljer "Apply Rules" på de mejl som felaktigt blivit markerade som skräp, så verkar det inte registreras. Mejlen kan på sin höjd skickas till inkorgen, men bara tills dess att jag startar om programmet, då de åter ligger i skräpkorgen. Samma sak om jag markerar avsändare som VIP - deras mejl hamnar ändå i skräpkorgen.

Ibland har jag även problem med att mejl inte går att hitta alls. Jag kan se i notifikationscentret på min iMac att jag fått mejl - men de finns inte listade i någon inkorg överhuvudtaget. Jag kan bara hitta dem om jag aktivt söker på deras avsändare, då poppar de upp som olästa, men ligger som sagt inte i någon inkorg.

Någon som varit med om liknande eller någon som har några konkreta tips? Det gäller min jobbmejl och det är väldigt viktigt att jag får alla mejl som skickas till mig i jobbet, så detta känns inte jättekul.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Niklas
5/7/15, 11:12 AM
#1

Det är inte riktigt det du frågar efter, men varför använder du inte exempelvis Gmail? Där kan du skicka och svara från vilken e-postadress som helst och det brukar sällan vara problem med att meddelanden försvinner eller sorteras fel.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anna
5/7/15, 11:19 AM
#2

#1 Kan man alltså lägga till utomstående e-postadresser till Gmail? Det hade jag ingen aning om! 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
5/7/15, 11:20 AM
#3

Javisst. Gå till inställningarna. Jag tror att fliken heter Konton.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Anna
5/7/15, 11:22 AM
#4

Tänk att jag helt missat detta. Supersmidigt, tack!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Niklas
5/7/15, 11:23 AM
#5

Ja, det fungerar verkligen supersmidigt. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: