Annons:
Etikettövrigt
Läst 1482 ggr
molllyr
2015-05-11 15:55

Tillbehör till gammal Macbook

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan! Jag har en gammal macbook från 2009. För ett tag sedan gick skärmen sönder (råkade knäcka den) så jag ser ingenting.( Om någon vet vad det kostar att laga och var man kan göra det i trestad/fyrbodal/göteborg så tar jag gärna emot tips) men eftersom datorn fungerar så tänkte jag se om jag kunde hitta en HDMI anslutning till den och eventuellt använda tvn som skärm…, men det verkar vara lättare sagt än gjort… Jag vet inte ens vad jag ska leta efter, vad den heter m.m. Den som är på bilden passar ju inte, men det är en sådan jag söker iallafall. 

Någon som vet var man kan få tag på "äldre" tillbehör till macbook?

Annons:
[Jens]
2015-05-12 19:57
#1

Det bästa är att du besöker Mac App store i göteborg för att få en prisbild på vad det skulle kunna kosta för att fixa din skärm.

MagArne
2015-05-18 21:16
#2

Tyvärr har samtliga Macbook från mid 2009 och tidigare blivit "vintage" och Apple lagerför inga reservdelar längre till dessa.

Angående bildskärmskontakten så heter den Mini DVI
Denna kabel borde passa. http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/kablar-adaptrar/dvi/mini-dvi/mini-dvi-till-hdmi-p98432

Niklas
2015-05-19 12:10
#3

#0: Har du någon iPad? I så fall fungerar den som extern skärm också.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

molllyr
2015-05-29 21:16
#4

Okej, tack så mycket för era svar! #3 ja jag har en iPad mini! Hur kan jag koppla ihop dem?

Niklas
2015-05-30 12:46
#5

Jag använder en app som heter Duet Display. Det fungerar väldigt bra och är enkelt. https://appsto.re/se/qLNX3.i


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

molllyr
2015-06-07 21:10
#6

Tack för tipset!

Annons:
Niklas
2015-06-08 04:52
#7

🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Evangelist
2015-06-25 07:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

@niklas: Blir nog tufft att installera Deut Display eftersom det krävs att man installerar ett hjälpprogram på Macen ;-)

Jag har en gammal sladd som kanske kan hjälpa dig mollyr. Det är en inte en Mini-DVI till HDMI utan en Mini-DVI till VGA (lite äldra standard för att koppla in externa monitorer). Om du tycker den verkar intressant så hör av dig till mig på kent@edquist.se  med din adress så skickar jag över den till dig.

Niklas
2015-06-25 07:58
#9

Visst ja, det glömde jag bort! 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: