Annons:
Etikettnyheter
Läst 2198 ggr
[Jens]
2015-06-07 09:34

Nu räknar Apple TV ner till WWDC 2015

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kommer vi få höra på WWDC? 

Rykte 1: Förhandsvisning av iOS 9

Det nya operativsystemet till iPhone kommer vi sannolikt få höra om och vad som kommer med denna version blir väldigt intressant.

Rykte 2: Förhandsvisning av OS X 10.11

Naturligtvis så kommer även en stor uppdatering av Yosemite och kodnamnet för det nya operativsystemet kommer troligtvis bli Gala. Fokus kommer ligga på kvalitet, högre prestanda och ökad säkerhet.

Rykte 3: Apple Music som ska konkurrera med Spotify.

Den nya musiktjänsten Apple Music kommer vara molnbaserad, något som ska göra det möjligt för användare att komma åt  sin musik var man än är någonstans. Vill man lagra sin musik på datorn så går det också bra.

Rykte 4: Ny modell av Apple TV

Det här hade jag hoppats på men efter att ha läst en del på nätet så verkar det som de inte kommer presentera den nya modellen av Apple TV för att det finns en hel del arbeten kvar. Tråkigt !

Rykte 5: Apple Watch kommer till Sverige

Sannolikheten att Apple Watch kommer lanseras i Sverige är inte stor för alldeles nyligen kom det ut ett pressmeddelande om att sju andra länder ska få klockan.

Rykte 6: Ny iPhone 6 presenteras

Sannolikheten att WWDC kommer presentera en ny modell av iPhone eller iPad är inte stor.

Annons:
[Jens]
2015-06-08 21:17
#1

OS X El Capitan blev det nya namnet på det kommande operativsystemet !

Niklas
2015-06-09 06:39
#2

Apple musik ser ut att bli en riktigt bra tjänst. 14,99 USD per månad och då får upp till 6 familjemedlemmar lyssna fritt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[Jens]
2015-06-09 07:02
#3

Ja, jag kan tänka mig att en familj skulle ha stor nytta av tjänsten. Mycket bra pris!
Att de utvecklar tangentbordet på iOS är också ett positivt inslag samt mer multitasking.

mwetterstrand
2015-06-09 10:00
#4

Det finns för mig ett par punkter rörande Apple Music som känns avgörande.

1. Musikkatalogen. Redan nu vet vi att t.ex. The Beatles katalog inte är klar för Apple Music. Annars hade vi med säkerhet sett det igår. Detsamma kan nog sägas om flera andra artister. Men nu har Cue & Co. några viktiga veckor framför sig att knyta avtal för att kunna erbjuda en bättre katalog än Spotify. Men det känns som om Apple har goda förutsättningar att kunna knyta ihop säcken.

Man saknar reklamfinansierade gratisabonnemang vilket stört många artister på Spotify. Man har en oerhört stor bas med kunder som har sina kreditkort redan registrerade.

2. Offline. I vilken utsträckning kommer Apple Music att erbjuda offline lyssning? Mycket viktigt för mig som reser mycket att kunna använda detta.

Annars gillar jag också tanken att ha en plats för all musik. Den jag äger och den jag vill strömma. Att enkelt och sömlöst kunna hantera det ser jag som en stor upp faktor.

mwetterstrand
2015-06-09 10:06
#5

I övrigt gillade jag mest det som  iOS9 kommer att betyda för iPad. Förbättringarna för tangentbord och multitasking gör att jag i ännu större utsträckning kommer att kunna använda iPad istället för en bärbar dator.

Niklas
2015-06-09 10:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4: Hur vet du att Beatles inte är klara för Apple Musik? De finns ju i iTunes sen några år. Ska de försvinna i slutet av månaden?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
mwetterstrand
2015-06-09 10:51
#7

#4

iTunes med möjligheten att köpa musik kommer att finnas kvar och existera i symbios med Apple Music. Hade man däremot fått klart ett avtal som ger rätt att strömma Beatles katalog så hade vi med säkerhet hört detta igår. Det hade varit en stor framgång och en stor upp sida jämfört med Spotify som kämpat med detta avtal sedan 2006.

Jämför med Taylor Swift som klivit av Spotify. Igår var man tydlig med att visa att hennes musik kommer att finnas tillgänglig på Apple Music.

http://www.theverge.com/2015/6/8/8745963/the-beatles-apple-music

Niklas
2015-06-09 11:46
#8

Det blir intressant att se vad som ingår då. För min del kommer det nog inte att spela så stor roll vad som inte ingår eftersom det som ingår kommer att vara mer än tillräckligt för att fylla dygnet med bra musik. 🙂


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

adress
2015-06-09 12:44
#9

Startar med 3 fria månader. Då har alla möjlighet att prova på. Sedan kostar ett abonnemang 9,99 $ per månad - vilket är billigare än Spotify. Behöver inte vara strömmande. Kommer även att fungera på  Watch . Även video .

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

mwetterstrand
2015-06-09 12:54
#10

#8

Bra poäng, och jag håller med. Spotifys utbud räcker mer än väl, men jag kan ändå inte låta bli att sakna artister som Beatles, AC/DC & Def Leppard.

En annan fördel med Apple Music blir den sömlösa upplevelsen mellan strömmad musik och musik jag faktiskt köpt för att den inte finns att strömma. Idag måste jag hantera flera appar och spellistor eller importera lokala filer i Spotify. Med Apple Music tycks de hela bli mycket smidigare.

[Jens]
2015-06-09 16:10
#11

För att köra musiken offline så ska det erbjudas en molntjänst till det för att lagra musiken. Om det är gratis när man har ett abonnemang hos Apple Music vet jag inte idag men det är min gissning i alla fall.

mwetterstrand
2015-06-09 16:34
#12

#11

Nja, med offline menar åtminstone jag att musiken lagras lokalt på iPhone eller iPad. Och nu finns det specifikationer på detta på Apples amerikanska hemsida. Offline lyssning ingår alltså i Apple Music.

Upp till toppen
Annons: