Annons:
Etiketthårdvara
Läst 2883 ggr
signemo
6/27/15, 2:07 PM

Adapter till ssd disk för MacBook

Hej.

Vår mac pro retina fick vätska över sig.  Hårddisken skall visst kunna gå o plocka ur ifrån. och sen få över i nya macen.

Då inte den gamla startar så måste det till en adapter .  Har Ni tips på vilken adapter o var man kan få tag på en sådan

Var rädda om varandra

Annons:
Niklas
6/28/15, 8:36 AM
#1

Hur ser kontakterna ut som du vill få ihop?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

signemo
6/28/15, 9:32 AM
#2

Eftersom man inte kan starta den gamla datorn så behöver vi en adapter för att koppla till den gamla hårddisken  och föra över data till extern hårddisk. för att kunna rädda innehållet i den.  Jag kan få hjälp av Machuset till detta, de säger att hårddisken är hel men kan vara instabil.. Men med rätt adapter bör vi klara detta själva.

Var rädda om varandra

MagArne
6/29/15, 9:21 AM
#3

Den interna SSD-hårddisken är en PCI-express och kan inte anslutas på andra ställen än på PCI-expressplatser. Finns adaptera för att sätta SSD:n i stationära datorers PCIe-kortplatser men inga smidiga USB-adapters. Be Machuset göra jobbet.

De gamla Macbook Air hade SATA SSD där det finns billiga USB-adapters.

Sen förstår jag inte varför folk inte gör regelbunden backup med Time Machine till en USB-hårddisk eller liknande då det är så enkelt och billigt.

[SirKnasen]
6/29/15, 10:22 AM
#4

Mid-, Late-2012 och Early-2013 har SATA flashdiskar som det finns USB-adapters till. Senare modeller har PCI-expressanslutning som det mig veterligen inte finns USB-adapters till.

Får man fråga varför ingen backup körts regelbundet?

signemo
6/29/15, 3:29 PM
#5

Du får gärna fråga. :-)  Har backup, och den är redan inkörd på ny dator. Men det allra sista jag lagt in är inte backup på. Och det vill jag gärna åt.

Var rädda om varandra

Upp till toppen
Annons: