Annons:
Etiketthårdvara
Läst 4107 ggr
matildapsvensson
2015-07-30 23:12

Mac PRO blir varm på några minuter

På senaste tiden har min MacBook PRO blivit varm på bara några minuter och då jag endast varit inne på Safari och surfat runt på bloggar och hemsidor. Dock idag när jag startade upp den blev den stekhet när jag gick in på Google som krånglade och fick datorn att jobba lite. Inte så att fläkten låter utan datorn laddar i all evighet. Nu till min fråga då. Vad kan detta bero på? Macen är snart 2 år och har funkat klokrent. Jag har spelat lite spel på den som tex Sims och Starstable ( vet att en MacBook inte är den optimala speldatorn) samt sett en hel del filmer. Jag funderar på att starta om datorn helt och hållet men hjälper det? Den kanske får åka in till service? Batteriet har ockås varit kasst och har faktiskt fått en "varning" att det är fel på batteriet och börs ta till service men den symbolen är borta nu som visar att det är något på tok med batteriet. är alltid noga med att inte sitta med datorn på täcke osv utan med utrymme så fläkten får luft och kan jobba på utan att bli för varm.

Annons:
Niklas
2015-07-31 09:19
#1

Jag antar att du råkade skriva fel i rubriken och att det är en MacBook Pro. Om du öppnar Aktivitetskontroll när den jobbar som mest kan du se vad som får den att gå på högvarv. Det brukar vara en bra början. Eventuellt kan det vara damm som har kommit in i fläkten. Då kyls den inte ordentligt.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

matildapsvensson
2015-07-31 13:15
#2

Ja, MacBook Pro. Ok, får kolla det!

adress
2015-07-31 17:06
#3

Det är inte så att du aktiverat Spotlight - och att maskinen ligger och gör en genomgång av allt innehåll på hårddisken. Det tar tid - och kräver mycket kraft. Då blir alla Macar varma - även stationära sådana. När det gäller själva batteriet - tänk på att använda maskinen som mycket/ofta som möjligt på batteri - så du inte laddar titt och tätt. Inte bra för livslängden på batteriet. Alltså inte laddaren i hela tiden - utan dra ut kraften i batteriet med jämna mellanrum. Lycka till. P.S. Tryckluft på burk är mycket praktiskt. Finns på ex Jula D.S.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

matildapsvensson
2015-07-31 21:07
#4

Nä, det tror jag inte… Laddaren har jag bara i när det behövs då jag hört att det inte är bra att ha i den när batteriet är fullt. Tror jag tar den till service istället för att ge mig på att skruva i datorn själv så blir det ordentligt gjort och så kan dem ta en ordentlig titt på hela datorn osv och kollar på allt står rätt till.

MagArne
2015-08-01 18:10
#5

Inga problem med att ha laddaren i när batteriet är fulladdat. Risken är att du kör slut på batteriet på grund av att det laddats för många gånger i stället.

Upp till toppen
Annons: