Annons:
Etikettnyheter
Läst 1225 ggr
[Jens]
8/10/15, 5:27 PM

Så långsam blir din dator av Flash Player

Jag är en av dem som inte använder Flash Player men det finns dom som gör det och då är det bra att du bör ta dig en ordentlig funderare på om du verkligen behöver Flash på din dator.

Så långsam blir din dator av Flash Player

Annons:
fia1116
8/10/15, 5:52 PM
#1

Hej! Det här kanske är en dum fråga för vissa av er som kan mer, men behöver man inte flash player till en mängd olika saker? Kan man använda något annat program istället eller hur funkar det? 🙂

Edit: Nu såg jag att det här var Mac iFokus, och jag äger en PC och jag kunde inte förstå  om artikeln gällde både PC och Mac eller bara Mac?

Huygens
8/10/15, 6:01 PM
#2

#0 Hur gör du för att se SVTPlay?

JonasDuregard
8/10/15, 6:04 PM
#3

#1 "behöver man inte flash player till en mängd olika saker?"

Jo. 

"Kan man använda något annat program istället eller hur funkar det? Glad"

Ja och nej. Det finns ett par program som har det som målsättning men jag tvivlar på att något av dem fungerar i alla situationer. 

Det gäller både för Mac och PC även om de exakta siffrorna på prestanda nog kan vara olika. Artikeln handlar faktiskt om PC.

[Jens]
8/10/15, 6:13 PM
#4

#2 Jag kan utan problem se SVTPlay utan flash player .

JonasDuregard
8/10/15, 7:21 PM
#5

#4 Hur? 

I min webbläsare spelas SVT Play i flash. Det finns en del andra plugins som kan spela en del flash-innehåll, använder du någon sådan eller faller sidan tillbaks på något annat (HTML5?) om flash inte finns?

[Jens]
8/10/15, 7:34 PM
#6

Faller tillbaks till HTML5 ? ;) Jag förstår vad du menar men först så läste jag på det viset att du menar att det går tillbaks till något sämre men det var inte så du menade.

Ja, svtplay kör HTML5.

Annons:
Upp till toppen
Annons: