Annons:
Etiketthårdvara
Läst 1290 ggr
emms
8/12/15, 2:54 PM

Vad ska jag ha för MacBook?

Hej!

Ska börja högskola i höst och känner inte riktigt att min nuvarande MacBook håller måtten längre. Den är från 2010 så den har ett par år på nacken. Fick den när jag började gymnasiet och köpte ut den när jag gick ut 2013. Så den har varit väl använd. Större delarna av dagen 10-13. 

Vet inte om det går att rädda den jag har nu eller om det är lika bra att köpa en helt ny? Min nuvarande är väldigt seg, ibland släcks den ner och låter som om den stänger av sig helt och efter ett par sekunder startar den upp igen och fortsätter där den var. Lite märkligt? Vet inte om det är för att hårddisken tagit skada eller liknande? 
Får ibland tvångsavsluta den för att den hänger sig och man inte kan göra någonting. Musplattan laggar dessutom, haha - ja den är kanske inte så mycket att ha nu när jag tänker efter.

Men nu till min fråga, vad för dator skulle passa mig?

Använder bara internet i princip. Kommer väl använda open office och liknande senare i skolan. Men spelar inte eller så. Hade gärna klippt lite film, har skaffat mig en gopro men kan inte göra något med den datorn jag har nu direkt. 

Funderar på antingen en air eller en pro. Känns som om en pro är lite bättre men behöver man så pass mycket för det jag vill använda den för? Air är ju smidig och liten men vill ju att den ska fungera i min vardag med. 

Kollar mest filmer och klipp på youtube, är inne på lite nätbutiker osv. Inte så mycket mer än det. 🙂

Emma

Annons:
Niklas
8/12/15, 3:01 PM
#1

Utifrån vad du skriver låter det som om en MacBook Air skulle räcka för dig om du ser till att den har minst 8 GB minne från början. Det är vad jag har och den klarar allt jag behöver göra.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: