Annons:
Etikettövrigt
Läst 3534 ggr
kallcola
10/12/15, 10:14 PM

MacBook Pro startar ej

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag satt och höll på med datorn och helt plötsligt så startar den om mitt i allt, men den verkar inte starta. Har suttit ett tag och försökt starta den men det kommer bara upp den här skärmen med grå äpplet. Om bilden fungerar så är det så datorn håller på visar nu utan att starta. Vad kan man göra? Har lämnat in den på lagning för några månader sen för den vägrade starta men då var det inga fel på den. Har dessutom alla bilder jag tagit de senaste 3 åren på iPhoto på den så vill gärna ha dom kvar.

Annons:
adress
10/12/15, 11:18 PM
#1

Börja med att fundera på vilka/vilket program du använde när det hände. Några länkar du varit ute på - som inte är rutin. Starta utan tillägg - och se om det går bättre. Den skärmbilden har jag inte sett på många år vad jag kan påminna mig. (Frågetecken (?) är mer vanligt - hittar inte stardisk .) Tycker ändå star utan tilläg är värt att prova. Har du några tillbehör som ev kan strula. Hoppas ngn annan hakar på i forumet - som fått upp denna bild. Lycka till så länge.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
10/13/15, 7:04 PM
#2

Det där är en sk förbudssymbol och betyder att Mac-datorn inte kunde hitta en giltig systemmapp att starta från. Här kan du läsa om OS X återställning:

https://support.apple.com/sv-se/HT201314

MagArne
10/14/15, 2:05 PM
#3

Anslut i en USB-hårddisk som du installerar OS X på. Boota från USB-disken och försöka säkerhetskopiera dina viktiga filer.

Testa att reparera skivbehörigheten via skivverktyget. Hjälper inte detta så testa att installera om OS X på originaldisken utan att formatera den först. Går det inte så får du formatera om hårddisken innan ominstallation eller skicka hårddisken till en dataräddningsfirma.

Varför har du inte gjort backup på tre års fotograferande?

Upp till toppen
Annons: