Annons:
Etikettmacos
Läst 2273 ggr
adress
2015-10-22 11:49

Uppdatering El Capitan

Igår kom en del uppdateringar till IOS och  Watch . Glömde att påminna om att det dessutom kommit en till OSX El Capitan. En hel del fixar.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Annons:
Niklas
2015-10-22 12:13
#1

Tack!


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Johnny
2015-10-29 22:05
#2

Hm… ja, ja, de' e' ja' igen.😎

Jodå, visst måste det vara så, att en och annan defekt är jag nog behäftad med! Åtminstone  den, som gör att man inte lär sig att man ska kanske vara lite försiktig…

Jaha, nu undrar vad… jo, men först, säg inte till någon. Jag installerade den publika betan av El Capitan, vilket släpptes för en liten stund sen.

Jag tog en Valium, nä skojar bara, om valium alltså! Nu kör vi!

[peter54]
2015-11-11 17:36
#3

Jag har en 27" iMac och har hittills kört på Yosemite. men för ett par dagar sedan tog jag det idiotiska beslutet att uppdatera till El Capitan och jag är sååå förbannad och besviken, förbannad på mig själv och besviken på den nya versionen av Mac OS X.

Utöver att jag måste logga in på nytt varje gång jag öppnar en sida från favoriter, har hela iPhoto bytts mot något som heter Bilder och jag har inte längre möjlighet att redigera och hantera mina foton fritt i datorn. Jag avskyr det. Bildhantering är en stor del av mitt datoranvändande och nu känns det som jag blivit fråntagen det.

Jag ångrar djupt att jag inte läste in mig mer på El Capitan innan jag laddade ner det, men jag kunde väl aldrig tro att en uppdatering skulle bli en sådan försämring och innebära så mycket användar-ovänlighet. Tyvärr hade jag inte någon extern backup av systemet och kan nu inte återskapa Yosemite, så det blir att lämna in datorn till service fr att få bort den här skiten.

adress
2015-11-11 21:58
#4

Har du kollat på Apple Support. Känner igen problemet - och tror det beskrivs där - och även lösning på " problemet ".

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[peter54]
2015-11-21 18:00
#5

#4 Jag har både kollat igenom hela supporten och pratat med supporten om de nya funktioner som lanserats i och med uppgraderingen till El Capitan.

Jag tycker fortfarande att det var ett av de största misstagen jag någonsin gjort under 30 års tid med Mac att uppgradera till den nya versionen och jag överväger på allvar att lämna in min dator för att rensa bort El Capitan och åerinstallera Yosemite, trots förlust av allt som ligger i datorn nu och som inte går att spara ner på externt minne.

Bildhanteringen är helt sanslöst mycket sämre och mer komplicerad i det nya "Bilder" jämfört med iPhoto och vissa enkla funktioner hittar jag inte ens trots vägledning via telefonsupport.

Jag tycker också att det ligger en hel massa applikationer med i uppdateringen som jag är fullständigt ointresserad av och jag undrar verkligen varför man som användare inte får/kan välja bort allt som man inte har bruk för, molntjänster, keynotes, kartor, anteckningar, kalender, numbers osv i all oändlighet. De tar plats i datorn helt i onödan för mig. Jag har aldrig och kommer aldrig att ha användning för något av dem.

En bra browser och ett bra bildbehandlingssystem, samt ett dokumentprogram (något som inte har funnits med i Mac OS på många år), är vad jag behöver. Resten vill jag slippa 🙂

Niklas
2015-11-23 08:11
#6

#5: Jag som tycker precis tvärt om när det gäller iPhoto och Bilder. iPhoto blev jag aldrig vän med medan Bilder fungerar ungefär som i iPhone och iPad. Fast Bilder är inte perfekt heller. Jag använder mest Lightroom.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Upp till toppen
Annons: