Annons:
Etikettnyheter
Läst 3165 ggr
[Jens]
12/4/15, 6:13 PM

Infuse har kommit till Apple TV 4

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Med infuse Pro kan du titta på nästan alla videoformat via Apple TV 4. Inget behov av att konvertera filerna! Optimerad för direktuppspelning och stöd för undertexter. Vill man ha PRO-versionen så kostar det en rejäl slant så min rekommendation är att prova gratisversionen först innan man gör ett köp.

Själv så har jag bara provat programmet i några minuter så jag kan inte ge någon bedömning på om programmet är bra eller inte. Vad gör den bättre än t ex Plex? Kan den läsa komprimerade filer? Kommer naturligtvis testa programmet vidare för att se om det är att bra alternativ gentemot Plex. Återkommer om detta.

Annons:
[Jens]
12/5/15, 8:58 AM
#1

Nu har jag läst på mer och rätta mig om jag har fel men Infuse är en fördel att ha om man har en server med sitt alster på en Mac-dator och i mitt fall så har jag en server där jag kör Linux och då funkar enbart Plex. Infuse har inte stöd för Linux.

Vilken som passar en bäst är upp till var och en men jag väntar dock på att VLC kommer och då hoppas jag det finns stöd för att läsa i komprimerade filer.

Zpookey
12/12/15, 9:38 PM
#2

Nope..
Infuse klarar sig med en utdelning på nätverket. Du behöver ingen serverdel.
Så har du en utdelad USB-hårddisk i din router (eller någon annan lösning) så ska det räcka.
Infuse kan även läsa Plex-servrar.

Zpookey
12/12/15, 10:48 PM
#3

Info om Infuse för AppleTV 4 här.
http://firecore.com/blog/13592

[Jens]
12/18/15, 6:17 PM
#4

Jag har testat Infuse nu och den funkar bra också. Det som grämer mig är att varken Plex eller Infuse klarar av att läsa idx, sub-filer. Så korkat!

[Jens]
1/2/16, 9:11 PM
#5

Nu har jag gått över till Infuse igen och har testat det hela jullovet och måste säga att det är stabilare och funkar bättre än Plex. Så nu är det min favorit men jag väntar dock fortfarande på att VLC ska dyka upp på nya Apple TV.

Zpookey
1/3/16, 1:30 PM
#6

#5
Det spelar väl ingen roll att Infuse inte läser sub-filer?
Om du drar fingret ner på fjärrkontrollen och väljer "Undertexter" och sedan väljer  "Hämta fler" så kan du välja svenska undertexter från opensubtitles.org. :)
En helt lysande funktion om du frågar mig. :)

Annons:
[Jens]
1/3/16, 1:46 PM
#7

Enligt deras egen hemsida så ska den klara sub men jag har inte provat det ännu. Trodde jag gjorde det sist men blev lite tveksam nu när det står att den ska klara det. Ska testa igen. Ja det är bra att den hämtar undertext men man får verkligen betala för det också.

Zpookey
1/3/16, 10:52 PM
#8

#7

109:- är väl inget att tala om i sammanhanget? 🙂
Jag hade gladeligen betalat det dubbla :)

[Jens]
1/4/16, 6:22 AM
#9

Gladeligen betalat det dubbla .. hehehe och det gjorde jag faktiskt av misstag men ska försöka ordna så att det inte blir så på räkningen.

[Jens]
1/4/16, 4:54 PM
#10

Så där, nu har jag fixat så jag inte behöver betala dubbelt ;))

[Jens]
1/17/16, 12:54 PM
#11

Är det någon som får .idx och .sub att funka i Infuse med Apple TV4 ? Jag lyckas inte och kan endast köra .srt. Jag kan välja .sub i menyn men texten visas inte.

Zpookey
1/17/16, 3:12 PM
#12

#11.

Varför bry sig om det? Du går ju bara till "Undertexter->Hämta fler" så har du åtkomst direkt (på alla språk) utan att behöva jobba med egna undertext-filer.

[Jens]
1/17/16, 3:20 PM
#13

Jo, jag förstår men de som är nya så finns inte de filerna på opensource… för filmen är alltför ny men att det följer med från början som idx och sub.

Annons:
Zpookey
1/17/16, 3:24 PM
#14

Har faktiskt inte råkat ut för att undertexterna inte finns…hur ny filmen än är.

[Jens]
1/17/16, 3:25 PM
#15

Den dök upp för ett par dagar sedan. Skriver ett PM till dig. =)

[Jens]
1/19/16, 7:24 AM
#16

Så här svarar de hos firecore: Hi, sorry for the trouble. IDX support is something we're working to add for a future update. Please keep an eye on our site for updates. -FireCore Support

[Jens]
1/21/16, 6:12 AM
#17

Nu har jag ställt ytterligare ett önskemål och det handlar om att när man har sett ett avsnitt eller påbörjat ett avsnitt så vill man gärna kunna se att man har gjort det, dvs en viss markering någonstans där man får veta att du har sett avsnittet eller påbörjat den.

Jag har fått svar och fick följande:

Yes, this feature will be available in the upcoming 4.1 update.

-FireCore Support

[joab]
2/22/16, 4:17 PM
#18

Infuse finns i två varianter för Apple TV, en gratis och en som kostar pengar. Någon som hittat vad som skiljer dom två? Jag har gratis-versionen just nu och den har ännu så länge klarat av att spela upp alla format jag försökt med utan problem (mp4, mkv, mts, avi).

[Jens]
2/23/16, 6:24 AM
#19

De extra pengarna ger du till opensubtitlessource.org och du hämtar texter därifrån via appen men du kan lika gärna göra det via din dator och lägga till undertexterna utan att behöva betala för det.

[joab]
2/23/16, 11:02 AM
#20

Tack, då förstår jag!

Annons:
Zpookey
2/23/16, 4:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

#19

Det är inte bara det som skiljer.

"The new Infuse Pro includes support for DTS audio, Google Cast streaming, background playback, and trakt 2-way sync"

Upp till toppen
Annons: