Annons:
Etikettapple-tv
Läst 2068 ggr
loelto
12/7/15, 8:56 PM

Apple TV

Hejsan! 🙂

Nu är det ju dags för att köpa en massa julklappar, och min teknikälskande pojkvän har länge pratat om den nya Apple TV:n utan att köpa den då han redan har den gamla. Jag vet dock att han mer än gärna vill ha den nya och att han planerar att köpa den nästa år. Därför tänkte jag att det hade varit en roligt överraskning att köpa den nya Apple TV:n till honom. 🙂

Problemet är dock att min pojkvän bor i London, och att jag inte kommer befinna mig där förrän till nyår och han kommer hit innan det. Därför undrar jag om det går att köpa den nya Apple TV:n här i Sverige och att den sedan fungerar som vanligt i England? Hur många GB är att rekommendera? 32GB eller 64GB? 🙂

Tacksam för all hjälp!

Annons:
[Jens]
12/7/15, 9:39 PM
#1

Det finns skillnader mellan den engelska och den svenska och det är att den engelska varianten har stöd för Siri vilket inte den svenska har. Sedan har du olika kontakter för ström så du måste köpa en som passar i England också. Spelar din pojkvän en massa spel så är 64 att föredra men gör han inte det så går det bra med 32 GB.

loelto
12/8/15, 1:20 PM
#2

Tack snälla för hjälpen! 🙂 Så det bästa vore att köpa den i England eller beställa från den engelska apple store? Då får han tillgång till Siri, vilket jag tror att han föredrar, dessutom slipper man att klydda med adapter och så vidare. 🙂

Han spelar inte, så då borde 32GB vara lagom. Vad jag vet är det mest serier han tittar på och apparna som han vill åt sedan när dem blir allt fler på Apple TV:n. Han använder något Plex (?) system med sin nuvarande Apple TV (den gamla versionen). Jag har inte så bra koll på det dära 😉

Tack snälla!

[Jens]
12/8/15, 3:49 PM
#3

Japp, du gör helt rätt i att köpa den i engelska app store och sedan räcker 32 GB långt och han kan använda Plex i den nya också för det gör jag 😉

adress
12/8/15, 10:35 PM
#4

Apple TV OS uppdaterades idag till 9.1 för er som vill hänga med.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

loelto
12/15/15, 11:34 PM
#5

Tack snälla för all hjälp, lyckades klämma in en London resa nu förra helgen - så jag köpte Apple TV:n på Heathrow! 🙂 Nu lär han väl vara "apple mätt" tills nästa pryl kommer ut 😉

[Jens]
12/16/15, 6:16 AM
#6

Hahaha, vilken överraskning! Han kommer bli superglad för det blev jag. Använder den varje dag. Fantastisk liten 'jäkel' 😉

Annons:
loelto
12/16/15, 11:26 AM
#7

Ja jag hoppas att han blir glad, han förväntar sig inte alls en Apple TV för jag har lurat honom att han ska köpa den i januari efter allt julstök, enbart på grund av att jag tänkte köpa den till honom - såklart 😉 

Skönt att veta att du, som Apple-älskare, använder den och tycker den är bra! Han köpte klockan men han använder inte den så mycket, så jag var lite orolig att det skulle bli samma sak med Apple TV:n, men då vet jag att det är en bra julklapp! 🙂 Han använder ju trots allt den gamla ganska slaviskt 😛

[Jens]
12/16/15, 4:07 PM
#8

Ärligt talat så förstår jag inte hur han orkar att ha det tålamodet att vänta tills efter januari. Vilken pina! Men han blir som sagt överraskad! =))

Upp till toppen
Annons: