Annons:
Etikettapple-tv
Läst 2816 ggr
[Jens]
2015-12-12 08:07

Apple TV 4 - Skaffa en trevlig julbrasa !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns massor med appar som visar digital julbrasa via Apple-TV och för att slippa leta igenom alla efter en bra app så kan jag tipsa om två bra appar.

Fantastic Fireplace är en gratis app och är helt okej men den bästa är Fireplace HD TV.  Appen kostar tio kronor och erbjuder flera olika typer av eldar.

Annons:
adress
2015-12-12 13:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Har så stor skärm på iPad Pro - så jag kör Gaze på den. Mycket inställningar och ljud. Olika brasor. Går ju även att köra på TV via AirPlay.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

[Jens]
2015-12-12 18:24
#2

Jag är mäkta imponerad av Fireplace HD TV . Bilden är perfekt och ljudet imponerar. Så mysigt !

Zpookey
2015-12-12 21:34
#3

#2
Finns någon gratisvariant också. :)
2600 appar är tydligen Apple TV App Store uppe i nu. :)
Ångrar inte köpet.

Jag kan rekommendera Magine som gör att man kan livestreama tvkanaler som typ boxer. Funkar skitbra. De har så att man kan testa ett kanalpaket i 7 dagar gratis…annars kostar det från 29:-/mån.
http://www.magine.com

Infuse 4 är också klockren.
Där kan man streama film som typ Plex med skillnaden att man inte behöver ha någon dator som agerar server utan det räcker att man har en utdelad hårddisk på nätet. Många routrar har ju möjligheten att dela ut en extern USB-hårddisk i nätet så har man tillgång till en sån så behöver man inget annat för att spela upp valfritt format.
http://firecore.com/infuse

Båda apparna finns till AppleTV4

[Jens]
2015-12-12 21:48
#4

Zpookey, jag skrev det in första inlägget =) Fantastic Fireplace är gratis! 

Jag ska prova Infuse under julhelgen då jag är ledig tänkte jag. Har blivit van vid Plex nu ;) Eller så väntar jag istället på VLC som bör komma när som helst till Apple TV.

[Jens]
2015-12-12 21:59
#5

Tittade på MagineTV och jag visste inte att de hade ett sådant utbud för 29 kr i månaden! Det är ju jättebra men synd att jag inte vågar köpa det för jag har fortfarande ADSL med lägsta hastighet men det ska bli fiber nästa år är det tänkt och då kan man absolut tänka på det.

Zpookey
2015-12-12 22:11
#6

#5
Du kan ju köra en testvecka gratis och se om det funkar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: