Annons:
Etikettmacos
Läst 1612 ggr
Moalinn
2015-12-18 02:45

Ändra utseende på finder i OS X Yosemite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag undrar om någon har någon aning om hur man ändrar utseendet i finder-fönster? Startade om datorn en dag och då såg det ut så här när jag öppnar ett finder-fönster, att alla mina filer kommer upp direkt istället för som det såg ut innan (och som det ser ut när man öppnar mapparna jag har på skrivbordet) med en "meny" till vänster. Jag vill gärna ha tillbaka menyn, men jag verkar inte hitta någon inställning för detta. Någon som vet?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
[Jens]
2015-12-18 09:51
#1

Gå in på Inställningar.

Där kan du enkelt klicka i vilka saker du vill ha ute i fältet till höger. Du kan även slå av fältet till höger om du vill ha det så.

Du kan ändra visningsvy och byta från ikoner till små ikoner och texter i det som visas och du kan välja det som standardvisning.

Du kan byta hur saker ska listas, bokstavsordning eller vilken typ av filer eller foldrar. Även det kan du välja som standardvisning om du vill.

Under avancerat så kan du även byta var Finder ska starta, när du startar Finder. Vill du inte att alla dina filer ska ligga listade då byt visning.

Det finns en hel del som du kan ställa in och du kan få Finder att se ut som du vill, visa det du vill och fungera som du vill. Det är bara att utforska.

Upp till toppen
Annons: