Annons:
Etikettmacos
Läst 2456 ggr
Niklas
2016-02-06 09:40

Mac mini startar om

Det verkar som om min Mac mini startar om sig själv. När den gör det ansluter den inte automatiskt till nätet och varje gång startar programmet Bilder. Den har OS X El Capitan installerat. Omstarterna sker minst någon gång per dygn om jag inte använder den. Har någon tips på vad som kan vara fel?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
adress
2016-02-06 14:17
#1

Kanske markerat - starta upp vid start ? Låter skumt annars. Bilder har jag alltid problem med när jag skall in i iTunes och göra säkerhetskopior på mina IOS prylar. Kommer alltid fram per automatik - trots att det inte är inställt. Får stänga ner den varje gång för att få åtkomst till iTunes.

Människan är en konstig växt. Roten uppåt - och blana neråt.
Mac användare sedan 1985 - alla varianter av Apple.
Ha en bra dag. Bosse

Niklas
2016-02-06 15:20
#2

#1: Nix, jag hittar inget som säger att det ska starta själv.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
2016-02-23 16:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Programmet Bilder startar om du har en iOS-enhet ansluten. Stäng Bilder, starta Bildinsamling och välj där vad som ska hända när enheten är ansluten. Där kommer att stå att Bilder ska starta….välj "Inget" så kommer inte Bilder att starta nästa gång.
Varför Mac Minin startar om har jag däremot ingen aning om. Har du kollat dina ströminställningar?

Niklas
2016-02-23 17:19
#4

#3: Det finns ingen iOS-enhet ansluten till den datorn. Jag ska kolla inställningen du föreslog ändå.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Zpookey
2016-02-24 16:00
#5

#4
Behöver inte nödvändigtvis vara en iOS-enhet….det kan vara ett SD-kort, USB-minne, USB-hårddisk eller annat med bilder på.

Niklas
2016-02-24 16:54
#6

#5: När jag öppnar Bildinsamling hittar den inga enheter så jag kan inte göra några val där.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
iMacKalle
2016-04-27 14:31
#7

Jag kör på en iMac mid 2011 El Capitan version 4.

Varje gång jag med On/Off knappen startar min iMac  eller använder  Omstart med Shiftangenten nertryckt så dyker programmet Bilder upp på skärmen ungefär samtidigt som  Apples egna mailprogram.  Jag tror det är medvetet gjort av Apple.

Min nya router från Comhem  gör att nätverket öppnar sig automatiskt utan hjälp från nätverksfönstret i menyraden. Min gamla router Netgear från Comhem vägrade få kontakt med nätverket tills jag manuellt letade efter mitt nätverk i menyraden. Enligt Comhem var orsaken att Routern var för gammal  6-7 år. Förmodligen stämde detta för med nya routern fungerar allt perfekt.

Det skall tilläggas att jag bor i en Comhemfastighet men det borde inte ha med saken att göra.


Upp till toppen
Annons: